×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 29 اسفند - 1402
false
true
در سیاهکل سالیان سال احساسات حاکم بر مدیریت شهری بوده است/ از مردم می خواهم‌ به کاری که می خواهیم انجام دهیم اعتماد کنند

به گزارش «گیل بان»، دکتر ایمان محمدپور نیک بین شهردار سیاهکل به مدت ۴ ماه است سکان مدیریت شهری را به عهده دارد. بر آن شدیم مصاحبه ای تفصیلی با ایشان داشته باشیم که در ادامه می خوانید ‌:

جناب دکتر نیک بین لطفا کمی از سوابق خود عنوان نمایید؟

ـ بسم الله الرحمن الرحیم بنده متولد ۱۳۶۱در شهرستان لاهیجان متولد شده ام تحصیلات خود را در لاهیجان گذرانده ام در دبیرستان مصطفی خمینی لاهیجان سال ۷۸ فارغ التحصیل و اخذ دیپلم کرده ام.

در سال ۸۳ مدرک کارشناسی عمران سال ۸۶ کارشناسی ارشد سال ۹۲ دکترا عمران را گرفته ام
در طی دوران تحصیل مهندس ناظر چند پروژه بوده ام. پروژه پل رامسر ،پل چالوس و چند پروژه پل مهم دیگر
در لاهیجان دفتر فنی و مهندسی دارم. عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از سال ۸۹ وبنیاد ملی نخبگان و چند انجمن تخصصی عمران هستم از جمله انجمن بتن آمریکا.
حدود ۳۰ مقاله بین المللی در کشور های معتبر دنیا چاپ کرده ام. ۴ جلد کتاب دارم که دو عدد را دانشگاه چاپ کرد و ۲ عدد دیگر انتشارات علوم یارانه.
در حال حاضر استاد راهنمای تعداد زیادی پایان نامه کارشناسی ارشد در سطح کشور هستم. عضو کمیته علمی چندین کنفرانس و همایش ملی بودم.
قائم مقام راه و مسکن شهر سازی در استان گیلان که چند سال پیش آقای نبی زاده حکم بنده را ابلاغ فرمودند.
در حال حاضر هم شهردار سیاهکل شده ام.

رسیدن شما به کرسی شهرداری سیاهکل یک سری حاشیه ها را در پیش داشت ممکن است درباره چگونگی رسیدن به شهرداری توضیح بدهید؟

ـ نمی گویم هدف من از اول شهرداری سیاهکل نبود بلکه یکی از گزینه های من شهرداری سیاهکل بود.
سیاهکل با وجود اینکه شهری متمدن است در عین حال دور افتاده از دید گردشگران و سرمایه گذاران می باشد. با این دیدگاه رفتم. انتخاب شدن من به عنوان شهردار سیاهکل بسیار سریع اتفاق افتاد.
البته نشست هایی با اعضای شورا شهر سیاهکل داشتم که راهگشا بوده است .
شایعه شده بود در سیاهکل یک سری مسائل وجود داشت که من خوشبختانه به آن مسائل ورود نکردم. نه به کسی پول دادم نه چیز دیگری زیرا اعتقاد بنده این بود مردم به کسانی رای می دهند که بیایند تغییر ایجاد کنند.
گزینه های زیادی بود بسیاری از افراد توانمند هم بودند ولی شورای شهر در آن گستره زمانی به جای رسیده بود که میخواست یک فرد با کمترین حاشیه را انتخاب کند.
به جرات می گویم بنده یکی از اساتید مطرح در سطح استان هستم شهردار شدن برای من آرزو نبود و در حال حاضر هم اگر مرا کنار بگذارند بیشترین ناراحتی بنده برای شهر سیاهکل خواهد بود.
بنده اعتقاد دارم یک مدیر باید تخصص تجربه تعامل و تعهد داشته باشد. و تعامل پررنگ ترین گزینه ای است که بنده در حال حاضر دارم در عین حال تخصص هم دارم.

بسیاری از افراد می گفتند شما یک فرد بی تجربه را آوردید و سوال بود برای من که سال ها در صنعت ساخت و ساز و شهرداری در پروژه های بزرگ ملی فعالیت کردم و مدرک این رشته را در بهترین دانشگاه های دولتی و غیر دولتی کشور اخذ کردم آیا بنده تجربه ندارم؟!

با توجه به اینکه شما در حدود ۴ ماه شهردار سیاهکل هستید فکر می کنید شهر سیاهکل چه پتانسیل هایی برای ارتقا و رشد دارد؟

ـ شهرداری سیاهکل به حدود سال ۱۳۰۴ بر می گردد که نشان می دهد جز شهرداری های اول کشور بوده است که حال دیگر هم رده با آن ها نیست. در فضای بن بستی قرارگرفته بود ولی در جاده ی جدیدی که احداث شده است سیاهکل را از این مسیر خارج کرده است و اگر به دید فرصت به آن نگاه کنیم این جاده می تواند بسیاری از معضل ها و مشکلات سیاهکل را حل کند. اعم از اینکه گردشگر سیاهکل را نمی دید.
با توجه به اینکه در آینده ای نزدیک ما با بحران خشکسالی روبرو هستیم بنابراین سیل عظیمی از مهاجرت کنندگان به شمال کشور را داریم.
و بسیاری از مناطق اشباع شده اند. به طور مثال شهر رشت شهر لاهیجان انزلی …
ولی شهر سیاهکل بکر است.
معضل اصلی شهر این است که در این چند سال و چند دهه با توجه به زحمت های فراوانی که شهردار ها کشیدند تغییر و توسعه نداشتند.
با چند سرمایه گذار خارجی نشست داشتیم و به بازدید منطقه آمدند و بحث دهکده را مطرح کردیم که نظیر آن در دانمارک است.
و با چند سرمایه گذار در بحث احداث زمین های گلف صحبت کردیم چون منطقه ی ما منطقه ای است که در عین حال کوهستانی و تپه ماهوری است.
در آینده ای نزدیک این مسیر که برای سیاهکل باز شده است آن فرصت دیده شدن را برای سیاهکل فراهم می کند.

 

 

با توجه به نکاتی که گفتید مهم ترین دغدغه های شما برای این شهر چیست؟

ـبزرگترین دغدغه من بحث بافت فرسوده ی داخل شهری است.
اکثر شهر هایی که شما وارد می شوید دیگر از آن بافت فرسوده خیابان اصلی فاصله گرفتند. همچنین بحث مغازه های فرسوده داخل شهری است که در این ایتم ما در حال رسیدگی هستیم و تا شب عید اگر خدا بخواهد انجام خواهیم داد
بحث دیگر بحث کناره گذر در شهر است که اسم آن را کمربندی نمی گذارم ولی به هر حال شهر سیاهکل خروجی و ورودی مناسبی ندارد و هر مسافر گردشگری که می آید باید به اجبار وارد شهر شود.
وارد شهر شدن معضل نیست به شرطی که ترافیک ایجاد نکند.

مردم از ما کار می خواهند و برای این کار بنده جلوی بسیاری از جریانات ایستادم
دومین دغدغه کمربندی است. سومین دغدغه بنده بازار سیاهکل است. بازار متاسفانه قدمت زیادی دارد شاید گردش مالی بازار بعضا به یک میلیارد هم می رسد. ولی متاسفانه به دلیل عدم مدیریت باعث شده که کسب و کار مردم زیرسوال برود.
متاسفانه در سال های گذشته اشتباهاتی شد که ما در حال حاضر تاوان آن را پس می دهیم.
یکی از بزرگترین آرزو های بنده این است که بازار را منسجم و مدیریت کنم. در عین حفظ شدن سنتی و محلی بودن بازار راهکاری پیدا کنیم محل مناسبی داشته باشد و در شان مردم سیاهکل و استان گیلان باشد.

شما به عنوان شهردار جدید عملکرد آقای کاظمی در سال های گذشته را چطور ارزیابی می کنید؟

ـ آقای کاظمی شخص بسیار دوست داشتنی است ولی شهر در دوران ایشان بیشتر به روزمرگی می گذشت.
و درآمدی که حاصل می شد بیشتر برای آسفالت محدود ،حقوق و مزایای کارمندان لحاظ می شد.
آقای کاظمی با وجود تجربه ی بالایی که داشت آن قدرت ریسک را نداشت
در سیاهکل سالیان سال احساسات حاکم بر مدیریت شهری بوده است.

مهم ترین پروژه عمرانی که سال ۹۷ شما شروع می کنید چه پروژه ایست؟

ـ سعی ما بر این است پروژه کمربندی را تا سال ۹۷ به اتمام برسانیم. و یک سری مسیر های جدیدی برای هدایت کردن ترافیک به آن مسیر ها در داخل شهر باز کنیم که لازمه آن خرید چند منزل مسکونی و مغازه است که در حال انجام شدن است و در بودجه ی سال بعد دیده شده و حال منتظر کارشناسی شورا هستیم تا بحث تملک را درسال ۹۷ در آن ببینیم که بتوانیم مسیر های جدیدی را باز کنیم
احداث دو پاساژ بلند مرتبه در سیاهکل که یکی از آن ها پاساژ ۷ طبقه انشالله در سال ۹۷ شروع می شود. و یکی دیگر پاساژ ۱۱ طبقه هم برنامه داریم که انشالله اگر مردم با ما همراه باشند شروع خواهیم کرد.

تعامل ادارات و ارگان های دیگر با شما در این چند ماه چطور بوده است؟

ـ اکثر ادارات با ما تعامل خوبی دارند. البته یک سری اختلال ها با اداره برق داشتیم که سعی داریم در حد ممکن این اختلال رفع شود.

آیا برای تعطیلات عید شهرستان سیاهکل برنامه خاصی دارید؟

ـ برای تعطیلات عید یک برنامه جشنواره را تدارک دیده ایم که اگر حامیان و اسپانسر های مالی در کنار شهرداری قرار بگیرند برنامه ی خوبی خواهد بود.
آئین های سنتی و دعوت از یک سری از خوانندگان محلی و سنتی گیلان برنامه و مسابقات و اهدای جوایز که به مدت ۵ یا ۶ روز این برنامه ها را اجرا می کنیم .
و نمایشگاه سفال و عکس برگزار می شود.

تعامل شما با اعضای شورای شهر سیاهکل به چه صورتی است؟

ـ خوشبختانه اعضای شورا افرادی با انگیزه ای برای انجام کار هستند. اگر مردم سیاهکل کمی به ما فرصت دهند.
من شهرداری را بی هیچ پول و درآمدی تحویل گرفتم ولی حال کارهایی را شروع کردم که شما در چند ماه آینده اثرات آن را خواهید دید.
شورای شهر سیاهکل عطش بسیاری در انجام کار دارند ما در بحران برف بسیار موفق عمل کردیم زیرا شورا خودشان پای کار بودند.
خوشبختانه شورا با من تعامل و سعی در کمک به من دارند

بودجه ی شهر سیاهکل برای سال آینده چقدر است؟

ـ در نظر ما چیزی حول و حوش ۱۲ میلیارد تومان است

در حال حاضر دخل و خرج شهرداری سیاهکل در هزینه های جاری با هم می خواند ؟

ـ شهرداری سیاهکل یکی از شهرداری هایی است که در بحث حقوق و مزایا تقریبا سعی کرده ایم عقب نمانیم. امکان دارد حقوق را با تاخیر پرداخت کنیم اما حقوق و مزایا را حتما پرداخت می کنیم حتی سنوات را هم که بسیاری از شهرداری ها نمی دهند ما هر ماه به چند نفر پرداخت می کنیم.
جزو شهرداری هایی هستیم که به پیمانکار ها هم زیاد بدهکاری نداریم.

به عنوان شهردار این شهر پیامی برای مردم سیاهکل دارید ؟

ـ از مردم میخواهم به کاری که می خواهیم انجام دهیم اعتماد کنند. انتقاد حق همه ی مردم است اما خواهشمند هستم انتقاد منصفانه انجام دهند و به ما کمی فرصت دهند.

جناب شهردار نظرتان را در کوتاهترین کلام نسبت به عناوین زیر اعلام کنید؟

مقام معظم رهبری : عشق
آیت الله هاشمی : الگو
رئیس دولت اصلاحات : قابل احترام
دکتر محمود احمدی نژاد : اخلاص
دکتر روحانی : تقدیر
دکتر سالاری : مرد بزرگ
آقای اسلامی : پدر
دکتر نیکفر : ساده زیست

منبع: تدبیر شرق

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد