×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
دولت به دنبال مشارکت نخبگان در تصمیم سازی و تصمیم گیری کلان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سید احمد عبودتیان امروز، ۲ اسفندماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان که با محوریت مردمی‌سازی دولت برگزار شد، با اشاره به تلاش دولت مردمی برای رفع مشکلات جامعه، اظهار کرد: هر کجا مردم در صحنه بودند، موجب بالندگی انقلاب اسلامی شدند.

وی حل مسائل فرهنگی و اجتماعی را صرفا نیازمند اعتبار ندانست و افزود: کشورها براساس اقتضائات خود الگوی حکمرانی دارند و ملت ایران با نقش آفرینی خود در نهضت انقلاب، الگوی جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، با بیان اینکه امام خمینی(ره) طی ۱۵ سال گفتمان انقلاب اسلامی را نهادینه کرد و مردم را به صحنه آورد، عنوان کرد: ملت ایران با رای ۹۸.۲ درصدی به جمهوری اسلامی، نقش اساسی را در مردم سالاری دینی ایفا کردند.

عبودتیان ماهیت جمهوری اسلامی را رشد دادن انسان در مسیر نظام الهی دانست و متذکر: رشد معنوی انسان هدف خلقت بوده است و لذا جمهوری اسلامی تنها کشوری است که این هدف الهی را در دستور کار قرار داده؛ البته تحقق این امر لازمه‌هایی دارد.

وی با اشاره به شکل‌گیری ۹۷ نهاد در نظام جمهوری اسلامی با الگوی مردمی، تاکید کرد: رهبر انقلاب بیانیه گام دوم را در سال صادر کردند و لذا طبق این نقشه راه، برای تمدن سازی اسلامی باید یک حرکت عمومی را در مردم ایجاد کنیم.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، شعار آیت الله رئیسی را دولت مردمی دانست و بیان کرد: سند تحول دولت سیزدهم در راستای مردمی سازی است.

وی با اشاره به گذشته ۲۹ ماه از استقرار دولت سیزدهم، به انجام ۴۷ سفر استانی آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: دولت به دنبال استفاده از ظرفیت مشارکت نخبگان در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های کلان کشور است.

عبودتیان حکومت جهانی امام زمان(عج) را دارای رویکرد مردمی برای به فعلیت رساندن مقام خلیفه‌الله دانست و اضافه کرد: مردم در نظام اسلامی احساس مسئولیت می‌کنند؛ ملت ایران در طول ۴۵ سال گذشته همواره در صحنه بوده اند و اکنون آماده تحقق گام دوم انقلاب هستند.

وی با تاکید بر لزوم شکل گیری حلقه های میانی مردم پایه برای پیشبرد اهداف انقلاب، عنوان کرد: دولت در دو سال گذشته گفتمان مردمی‌سازی را نهادینه کرده است؛ البته ساز و کارهای واگذاری و تمرکز اختیارات در مرکز باید رفع شود تا فرایند مردمی‌سازی پیش برود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد