×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
کشف ۴۷۵ مورد ادوات صید از رودخانه‌های گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ رامین زراعتی‌ با اشاره به انجام گشت‌های شبانه روزی در رودخانه‌های استان گیلان توسط محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: در این بازدیدها جمع آوری آلات صید غیر مجاز از پهنه آبی رودخانه‌های تحت مدیریت انجام شد.

وی با اشاره به حفظ زیستگاه‌ها و رودخانه‌های استان در فصل زادآوری آبزیان، افزود: از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال تعداد ۴۷۵ مورد ادوات صید از قبیل تور زیرآبی، لاکش، پره و غیره کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تعدادی از این آلات صید بلاصاحب و تعدادی دیگر با متخلف بوده که صورتجلسه و تحویل مراجع قضایی شد.

زراعتی تصریح کرد: در همین بازه زمانی تعداد ۱۳ مورد تخلف شن و ماسه که حجم کشفیات حدود ۹۵۰ متر مکعب بوده کشف و ضبط شد.

وی تقویت توان حفاظتی پاسگاه‌های حاشیه رودخانه بخصوص پاسگاه سر محیط بانی سفیدرود و سایر رودخانه‌ها را با اعزام نیروهای محیط بان کمکی از سایر پاسگاه‌های تحت مدیریت استان از اقدامات دیگر یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در راستای پیشگیری و حفظ امنیت رودخانه‌ها و زیستگاه‌های زاد آوری آبزیان بیان کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد: افزایش نظارت یگان استان از طریق سرکشی و بازدید از عملکرد پاسگاه‌های حفاظتی حاشیه رودخانه‌های مناطق تحت مدیریت به صورت مستمر ادامه داد و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

زراعتی با اشاره به عدم صدور مجوز برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها در فصل زادآوری ماهیان و آبزیان، گفت: برگزاری جلسات همفکری و هم‌اندیشی با بخشداران، فرمانداران و سایر مسئولان شهرستان‌ها در زمینه مشارکت در حفظ و حراست از رودخانه‌ها و آبزیان در سطح استان برگزار شد.

وی از مردم خواست هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص شکار و صید غیرمجاز، برداشت شن و ماسه و تخریب محیط زیست را از طریق شماره سامانه ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد