×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
بیست و ششمین سالروز زنده یاد سیروس قایقران برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ در این مراسم جمع کثیری از مردم این شهرستان، پیشکسوتان فوتبال و مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در مراسم بیست و ششمین سالگرد درگذشت زنده یاد سیروس قایقران گفت: از قایقران خاطرات بسیاری نقل شده، اما او جدا از یک فوتبالیست خوب، در بیرون از زمین فوتبال اخلاق مدار بود و به خاطر شخصیت بارز و برجسته‌ای که داشت در قلب‌های مردم جای گرفت به طوریکه اکنون بعد از گذشت ۲۶ سال مردم یاد و خاطره او را همچنان پرشور گرامی می‌دارند.
احمد دنیا مالی افزود: قایقران را نه فقط در انزلی و گیلان بلکه در سطح ملی به مرام و معرفت می‌شناسند و این برای مردم این شهر و استان گیلان مایه افتخار است.
ریس هیات فوتبال بندرانزلی هم در این مراسم گفت: زنده یاد سیروس قایقران فقط یک بازیکن فوتبال نبود بلکه با ویژگی‌های اخلاقی و منش پهلوانی اش به الگویی برای جوانان این شهر و دیار تبدیل شد و از این رو ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت این فوتبالیست برجسته سعی دارد مراسم گرامیداشت یاد و خاطره قایقران را هر سال با شکوه بیشتر برگزار کند.
محمد رمضانی پور با اشاره به کسب نتایج خوب تیم ملوان در مسابقات این فصل افزود: حال تیم ملوان که خوب باشد حال همه ما خوب است، در این سال‌ها بسیاری برای ملوان زحمت کشیدند و تلاش هیات فوتبال کمک گرفتن از همه دوستداران این تیم برای حل مشکلاتی نظیر تکمیل استادیوم ورزشی سیروس قایقران است.
وی گفت: ساختن استادیومی با ظرفیت ۵ هزار نفر جوابگوی نیاز شهرستان نیست، برای تکمیل زیرساخت‌های فوتبال در این شهر باید استادیومی حداقل ۳۰ هزار نفری در نقطه مناسبی از شهر ساخته شود.
رئیس هیات فوتبال بندر انزلی تصریح کرد: هنگام برگزاری بازی تیم ملوان در این شهر ۳ مدرسه کنار استادیوم تعطیل می‌شود و این در شان مردم این شهرستان نیست، بندر انزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت توان و پتانسیل لازم را دارد که استادیوم بزرگتری داشته باشد.
سیروس قایقران متولد اول بهمن سال ۱۳۴٠ در محله کلیور بندرانزلی بود و ۱۸ فروردین سال ۱۳۷۷ در حالی که به همراه پسر ۸ ساله اش راستین با خودروی رنو عازم تهران بود در تصادف با کامیون در جاده رشت – قزوین در محدوده امامزاده هاشم درگذشت.
زنده‌یاد قایقران سال ۱۳۶۳ به تیم ملی فوتبال دعوت شد و در ۳٠ دی همان سال نخستین بازی ملی خود را مقابل تیم ملی یوگسلاوی سابق انجام داد.
سیروس قایقران نخستین بار در سال ۱۳۶۷ مقابل تیم ملی قطر بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست.
وی در دوران فوتبال خود، عضو تیم‌های ملوان بندرانزلی، استقلال بندرانزلی، اتحاد قطر و کشاورز تهران بود.
قهرمانی با تیم ملوان در جام حذفی کشور در سال ۱۳۶۹، مقام دوم لیگ قدس با تیم منتخب گیلان در سال ۱۳۶۶، مقام سومی در جام ملت‌های آسیا با تیم ملی ایران در سال ۱۳۶۷ و کسب عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن در سال ۱۳۶۹ از افتخارات مرحوم سیروس قایقران است.
وی سال ۱۳۷۲ به عنوان سرمربی با تیم کشاورز تهران عنوان سوم لیگ دسته اول فوتبال کشور را به دست آورد.
زنده یاد سیروس قایقران سابقه سرمربیگری در تیم فوتبال مسعود هرمزگان را هم در کارنامه داشت.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد