×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
سی اُمین یادواره سردار شهید «حسین املاکی» برگزار می شود

به گزارش «گیل بان»، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر یکشنبه در نشست با اعضای ستاد برگزاری یادواره سردار شهید «حسین املاکی» اظهار کرد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس کار بزرگ و وظیفه همگان است.

وی در ادامه با دو گروه دانستن مردم، افزود: یک گروه مردمی هستند که اندیشه آنها از عالم مادی فراتر نرفته و مادی گرا هستند و گروه دیگر را عالمان و افرادی که اندیشه آنها فراتر عالم مادی است تشکیل می دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطر نشان کرد: گروه دوم برای رسیدن به قرب الهی و احیای دین مبین اسلام، برقراری حق و عدالت از جان خود نیز می گذرند.

وی با تأکید براینکه شهدا در دسته دوم قرار دارند که برای دفاع از اسلام و انقلاب از بزرگترین سرمایه خود نیز گذشتند، تصریح کرد: شهید املاکی نیز جزء این افراد بود که اکنون به عنوان الگو جامعه اسلامی ایران و نسل امروز مطرح است.

آیت‌الله قربانی به بیانات مقام معظم رهبری درباره این شهید بزرگوار نیز اشاره کرد و یادآورشد: ایشان فرمودند قهرمان یعنی این! زمین، مکان کوچکی برای چنین افرادی است.

وی با اشاره به اینکه با بررسی تاریخ تولد شهدای دفاع مقدس به این نکته می رسیم که اکثر شهدا از نسل جوان جامعه بودند، افزود: تربیت این عزیزان به گونه ای بود که برای حرکت در مسیر انبیا الهی، قرآن و احیای اسلام از جان خود نیز گذشتند.

سخنرانی سردار «حسین سلامی» در یادواره شهید املاکی

در ادامه این نشست فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان نیروی زمینی سپاه نیز از برگزاری یادواره سردار شهید «حسین املاکی» همزمان با سالروز شهادت وی خبرداد و اظهار کرد: سی امین یادواره شهید «حسین املاکی» روز ۹ فروردین سال ۹۷ در شهرستان لنگرود برگزار می شود.

سردار حسین مصطفی پور با اشاره به سخنران این یادواره، گفت: این مراسم ساعت ۱۶ عصر روز ۹ فروردین ماه با سخنرانی سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در مسجد جامع لنگرود برگزار می شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری یادواره سردار شهید «حسین املاکی» در راستای این یادواره برنامه های متنوع دیگری نیز برگزار می کند.

به گفته این مسئول همایش پدران آسمانی در ۱۳ رجب سال جاری، ساخت تله‌فیلم سردار شهید حسین املاکی، راه‌اندازی ایستگاه‌های شهید قهرمان در نقاط مختلف لنگرود، برگزاری مسابقه کتابخوانی، چاپ تمبر یادبود، برگزاری مسابقات ورزشی با نام شهید املاکی، برگزاری نشست‌های روایتگری دوران دفاع مقدس بخشی از برنامه های این ستاد است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد