×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
دولت واردات برنج را به تاخیر بیاندازد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در مصلی این شهر عنوان کرد : خوشبختانه امسال کشاورزان گیلانی محصول خوب و با کیفیتی برداشت کردند که برای آن زحمت زیادی کشیده و هزینه‌های زیادی نیز انجام شده و اینک که زمان فروش برنج است باید شرایط به گونه ای مدیریت شود که آنان متضرر نشوند.

وی افزود: اگر دولت، سیاست واردات برنج خارجی را در برنامه دارد، زمان آن را تا پاپان فروش محصول کشاورزان گیلانی و سایر شالیکاران کشور به تاخیر بیاندازد تا مشکلی برای فروش برنج تولید کنندگان داخلی ایجاد نشود و آنان از این بازار مغبون و زیان کار نشوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکل کمبود نان در بعضی از مناطق استان تاکید کرد: مسئولان استان باید مشکل نان را جدی بگیرند تا دشمنان از این امر سوء استفاده نکنند چون آنان مترصد به وجود آمدن کوچکترین مشکل در جامعه هستند تا با بزرگنمایی آنها به اعتماد جامعه لطمه بزنند.

وی ادامه داد: با این وجود برخی از نانوایان که عده آنها نیز بسیار کم و محدود است با سودجویی خود سایر فعالان این عرصه را بدنام می کنند و با کم فروشی و فروش آزاد آرد، باعث کمبود نان می شوند که برای حل این مساله و برخورد با مسببان آن باید نظارت ها تشدید و برخوردها جدی شود.

خطیب جمعه رشت همچنین کیفیت نان در گیلان را نسبتا پایین دانست و بیان کرد: با وجود اینکه اکثر خانواده ها هنگام شب مقداری نان تهیه می‌کنند که صبح نیز آن را مصرف کنند، اما به دلیل کیفیت پایین این نان مدت ماندگاری اندکی دارد و به سرعت غیر قابل استفاده می شود بدین منظور باید کیفیت آرد و نان از طریق مختلف از جمله اختلاط با آردهای با کیفیت تر و غیره بهبود یابد که این خود به کاهش دور ریز و هدر رفت نان هم کمک مضاعفی می کند امااکنون کیفیت نان شایسته مردم فهیم این خطه نیست.

آیت الله فلاحتی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه رشت به تغییر سیاست دولت ترکیه  اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان سفر اردوغان به ایران به او  فرمودند که امنیت عراق، سوریه و ترکیه امنیت ما محسوب می شود و خوشبختانه ارودغان هم تغییر سیاست داده و با وجود اینکه هم پیمانانش وی را حمایت نکردند او عقب نشینی کرد و امید است به این روند ادامه دهد و دیگر شاهد جنگ در این منطقه نباشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به مسائل و بحران های آمریکا اشاره و اظهار کرد: سردمداران آمریکا به جان هم افتاده اند و در کنار آن چالش بدهی سنگین نیز مزید بر علت شده تا وضعیت این کشور بحرانی شود.

وی ادامه داد : با توجه به سیاستهای خبیثانه سیاستمداران آمریکا در سراسر جهان، هم اینک سردمداران این کشور منفور همه جهان هستند و از سوی دیگر مشکلات زیادی را نیز برای مردم خود ایجاد می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد