×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 19 اردیبهشت - 1403
false
true
مطالبه گری رسانه ها به ابزار سوءاستفاده دشمن تبدیل نشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سردار منصور زمانی در نشست با خبرنگاران استان گیلان، مهمترین مولفه در رسانه را کلام، گویش و گفتمان دانست و اظهار کرد: انسان تنها موجودی است که قابلیت نطق دارد و نطق انسان برآمده از تفکر است، یعنی ما فکر می کنیم و حرف می زنیم.

وی با بیان اینکه رسانه مهمترین عنصر گفتمان در هر جامعه معرفی می شود، عنوان کرد: کار رسانه اصلاح است و لذا خبرنگاران مصلحان جامعه هستند.

دستیار رسانه ای رئیس ستادکل نیروهای مسلح، مصلحین جامعه را عمدتا خردورزانی دانست که در حوزه رسانه فعالیت دارند و گفت: مسئله امروز چگونه گفتن است و لذا خداوند در قرآن گفتمان و چگونه گفتن را به ما می آموزد و گفت و گوی خداوند متعال و حضرت موسی(ع) نمونه بارز و زیبای گفتمان است.

زمانی «قولا لینا» و «قولا سدیدا» را توصیه گفتمانی قرآن دانست و تصریح کرد: قرآن می فرماید که لطیف و محکم حرف بزنید و از سخنان شبهه ناک و شایعه پراکنی پرهیز کنید.

وی از رسانه ها خواست طبق مطالبه قرآنی در آیه ۱۰۴ سوره بقره، بهانه دست دشمن ندهند و خاطرنشان کرد: اجازه ندهید دشمن از خبرهای شما سوءاستفاده کند، زیرا امروز در جامعه ای زندگی می کنیم که بیشترین هجمه رسانه ای دشمن به کشور ما متمرکز شده و حقیقتا هیچ کشوری مانند ایران این همه معاند رسانه ای ندارد.

دستیار رسانه ای رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن امپراتوری رسانه ای خود را علیه ایران اسلامی به کار گرفته است، متذکر شد: امروز رسالت و ماموریت خبرنگاران متعهد و انقلابی و مخلص و اخلاق مدار کشور ما از همه خبرنگاران دنیا سخت تر است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح گری رسانه در جامعه و مطالبه گری از حاکمیت، ادامه داد: متاسفانه مطالبه گری رسانه ها برای اصلاح به ابزار سوءاستفاده دشمن تبدیل می شود.

زمانی جهاد تبیین را یکی از وظایف سنگین رسانه ها دانست و بیان کرد: از یک طرف القای امید به جامعه وظیفه خبرنگاران است و از طرف دیگر باید به بیان ناکارآمدی ها و بی تدبیری ها بپردازید لذا خبرنگاران مسئولیت فوق العاده سنگینی دارند.

دستیار رسانه ای رئیس ستادکل نیروهای مسلح، کار این نهاد را لحظه به لحظه با رسانه ها دانست و گفت: نمی توان کار رسانه را تعطیل کرد.

وی با اشاره به تاکید رئیس ستادکل نیروهای مسلح بر مطالبه گری رسانه ها در عین حال جلوگیری از سوءاستفاده دشمن، خاطرنشان کرد: امروز مخاطبان رسانه حوصله خواندن خبرها را ندارند و تنها به تیتر و سوتیتر و نهایتا لید بسنده می کنند و همان اول به نتیجه می رسند لذا باید خوب تیتر بزنید.

زمانی جامعه ما را تحت هجوم گسترده رسانه های معاند دانست و بیان کرد: لحظه به لحظه در فضای مجازی خبر تولید می شود و متاسفانه شاهد کاهش اعتماد به رسانه های داخلی هستیم؛ البته باید به مخاطب حق دهیم و در کنار قول لین و سدید، دشمن را شاد نکنیم.

وی با اشاره به راه اندازی صفحه سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیام رسان داخلی روبیکا جهت ارتباط نزدیک با مردم، عنوان کرد: علاوه بر تقویت پیام رسان های داخلی، می خواهیم این باور در مسئولان ایجاد شود که در پیام رسان های داخلی هم می توان با مردم حرف زد.

دستیار رسانه ای رئیس ستادکل نیروهای مسلح، از رسانه ها خواست در قبال امنیت و دفاع و قدرت کشور مطالبه گری کنند و یادآور شد: رسانه ها در حوزه اقتدار دفاعی خط مقدم نیروهای مسلح هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد