×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
ضرورت توسعه اقتصاد دریامحور با هدف افزایش اشتغال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ اسدالله عباسی در دیدار سید حسین حسینی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با برشمردن مزیت ها و شاخص های کشاورزی گیلان از جمله شیلات و آبزی پروری افزود: گیلان ظرفیت های فراوانی در حوزه شیلات و آبزی پروری دارد که لازم است بیشتر از گذشته مورد توجه و تقویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسترهای دریایی مناسبی برای توسعه اقتصاد دریامحور در گیلان به عنوان شناسنامه شیلات کشور وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه و ساماندهی مطلوب تری است.

استاندار گیلان خواستار نگاه تحولی به توسعه فعالیت های شیلات در استان شد و اظهار کرد: سواحل شمال کشور اشتراکات فراوانی دارد و باید برنامه های تحولی اثربخشی در این بخش اجرایی شود.

عباسی بیان کرد: از ظرفیت های موجود در حوزه شیلات و آبزی پروری گیلان باید استفاده بهینه شود تا به افزایش اشتغال، سطح درآمد سرمایه گذاران و توسعه فعالیت های کشاورزی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و تکمیل تجهیزات سازمان شیلات در استان ها، افزایش نیروهای متخصص، بهره وری بیشتر، تقویت زیرساخت ها و توجه به ارائه تسهیلات لازم در توسعه فعالیت های این بخش موثر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این دیدار گفت: ظرفیت های زیستی شیلات و آبزی پروری در شمال و جنوب کشور مغفول مانده که در دولت سیزدهم برنامه های راهبردی در جهت شکوفایی این حوزه مهم تدوین شده و در حال اجراست.

سید حسین حسینی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری مبنی بر تامین امنیت غذایی پایدار و خود اتکایی کشورمان در این زمینه با بهره مندی از تولیدات دانش بنیان، افزود: بستر های ارتقای حوزه شیلاتی گیلان با توجه به اینکه مبنای آغاز فعالیت شیلات در کشور بوده و نماینده عالی دولت در استان نیز اشراف خوبی بر مسائل حوزه شیلات و اقتصاد دریا و کشاورزی دارد، فراهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد