×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
پلاستیک به قاتل خاموش محیط زیست گیلان تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ رضا زمانی ظهر دوشنبه در بازدید از طرح‌های زیست محیطی آستارا با بیان اینکه آمار دقیقی از پسماندهای پلاستیکی در سواحل دریای خزر موجود نیست، گفت: مقدار زباله تولیدی در استان گیلان روزانه در حدود ۲۵۰۰ تن است که در ایام گردشگری مقدار آن بسیار بیشتر می‌شود و بخشی از این زباله‌ها به دلیل ورود گردشگران به ویژه در مناطق گردشگری استان است.

مدیرکل محیط زیست گیلان به اقدامات این سازمان در خصوص امحاء و بازیافت زباله در سواحل این استان اشاره کرد و افزود: ۳۱ طرح سالم سازی دریا در استان گیلان داریم که کارشناسان محیط زیست در خصوص مدیریت پسماند از این مناطق بازدید و ارزشیابی می‌کنند لذا در این مناطق شرایط بهتری نسبت به سایر مناطق شاهد هستیم.

زمانی با بیان اینکه ۷۰ واحد بازیافت صنایع پلاستیکی در استان گیلان فعال است، اضافه کرد: پلاستیک به قاتل خاموش محیط زیست ایران تبدیل شده و همه جا از تالاب انزلی گرفته تا قله درفک و مناطق ساحلی اثر پلاستیک را می‌بینیم.

زمانی با اشاره به وجود قوانین سخت گیرانه در مورد فروش، عرضه پلاستیک و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در جهان، تصریح کرد: نیازمند اصلاح قوانین هستیم تا قوانین سخت گیرانه برای مصرف پلاستیک اعمال شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد