×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
نقش روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی در تاریخ ایران بی بدیل است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت الله فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای این شهر گفت: شهادت میرزا کوچک جنگلی در ۱۱ آذر و شهادت آیت الله سید حسن مدرس در ۱۰ آذر نشان از تلاش این ۲ روحانی مبارز و مجاهد برای اقتدار ایران است که خدمات شان نقش بی بدیلی را در تاریخ ایران اسلامی و تاریخ تشیع ماندگار کرد.
امام جمعه رشت به سخنان رهبر انقلاب در خصوص شخصیت میرزا کوچک اشاره کرد و افزود: بنا بر فرمایش رهبر انقلاب میرزا کوچک جنگلی یک واحد میناتوری از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را در گیلان بنا گذاشت و قیام نهضت جنگل در تاریخ این سرزمین به ثبت رسید.
آیت الله فلاحتی همچنین به خدمات آیت الله مدرس این روحانی مبارز برای عزت ایران در مجلس اشاره کرد و افزود: بسیاری از رجال سیاسی سر سفره پر برکت انقلاب نشسته اند، اما نسبت به تلاش افرادی که برای ایران اسلامی آبرو و جان گذاشتند ناسپاس هستند.
وی با بیان اینکه هرکسی در هر لباس و جایگاهی علیه نظام اسلامی اقدامی کند و جامعه دچار التهاب نماید حرام است افزود: نباید یه مشکلی در جایی که می‌بینیم فریاد بزنیم و خدمات نظام را زیر سوال ببریم بلکه با آرامش در جامعه خدمات بسط داده می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره به درپیش بودن 2 انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه گفت: در ایام انتخابات گاهی برخی افراد اقدام به انتشار مطالب کذب علیه دیگران کرده که طبق قوانین اسلام حفظ آبروی مسلمان واجب است و باید شانیت هر فرد مسلمان مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی حفظ آبرو و حثیت افراد را وظیفه شرعی افراد دانست و افزود: در دیداراخیررهبر انقلاب اسلامی با بسیجیان مبنی بر فعالیت برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی که آبروی انسان‌ها را با انتشار مطالب به خطرمی اندازند تاکید بر حفاظت از حیثت و آبروی افراد شده است.
امام جمعه رشت در ادامه با تبیین ویژگی های یک نماینده در تراز انقلاب افزود: براساس منویات رهبرمعظم انقلاب یک نماینده اصلح باید از4 ویژگی مهم ایمان،کارآمدی، دلسوزی و شجاعت برخوردار باشد.
وی همچنین به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره و تصریح کرد: دو وظیفه مهم دانشجویان، در جامعه امروزی تحصیل علم و دانش، تربیت و افزایش بینش سیاسی و انقلابی است که باید بدان اهتمام بورزند.

منبع: خبرگزاری دا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد