×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
شهرستان‌های گیلان با معضل کمبود پزشک متخصص مواجه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حسن محمدیاری با اشاره به رشد ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت امسال، اظهار کرد: مقرر شد حداقل حقوق کارکنان دولت امسال پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به رشد پلکانی میزان دریافتی کارکنان دولت در لایحه بودجه امسال از ۵ تا ۲۹ درصد، گفت: نباید حقوق کمتر از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشته باشیم و معافیت مالیاتی را تا سقف ۶ میلیون تومان افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی کارکنان دولت در فرجه تعیین شده تحویل مجلس داده نشد، افزود: با توجه به آنکه طبق قانون در زمان بررسی بندهای مربوط به بودجه هیچ طرح دیگری نباید مورد بررسی قرار گیرد لذا این طرح به عنوان اولویت پس از بررسی بودجه تعیین شد.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه وزارت کار باید بر اساس شاخص‌های پیش بینی شده نیازمندان واقعی به یارانه را شناسایی و معرفی کند، تصریح کرد: این امر به تحقق عدالت اجتماعی کمک می‌کند زیرا بسیاری از افراد نیازمند دریافت یارانه نیستند.

محمدیاری با بیان اینکه ایام کرونا فرصتی بود تا زیرساخت‌ها را ترمیم کنیم، ادامه داد: در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال سه بیمارستان وجود دارد که یک بیمارستان در تالش متروک مانده و این موضوع زیبنده استان نیست.

وی با اشاره به کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها، گفت: اگر پزشک متخصص به میزان نیاز در شهرستان‌ها حاضر باشد آمار فوتی‌ها بسیار کاهش می‌یابد.

محمدیاری با بیان اینکه اولویت اول شهرستان تالش، تکمیل کنارگذر است، افزود: این کنارگذر علاوه بر رفع مشکل شهر، کریدور شمال به جنوب نیز است و اردبیل و آذربایجان شرقی و آسیای میانه از این مسیر تردد می‌کنند اما طی ۱۲ سال اخیر تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل نیازمند اختصاص بودجه است.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس بیان کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پل اسالم اختصاص می‌یابد که امیدواریم این مبلغ عملیات اجرایی این طرح را تسریع کند.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد