×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
سهم اشتغال بخش کشاورزی استان گیلان ۲۸ درصد است

به گزارش «گیل بان»، محمد‌علی محمدی ظهر امروز در سی و ششمین نشست ماهیانه توسعه با موضوع “کارآفرینی روستایی” اظهار داشت: سلسله نشست‌های توسعه به مدت سه سال است که به طور ماهانه در سازمان مدیدیت برنامه‌ریزی گیلان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه آخرین جلسه سال سوم این نشست با موضوع “کارآفرینی روستایی” به پایان می‌رسد گفت: در جریان این جلسات بسیاری از مباحث نظری توسعه و ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رسیدن به توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدی با تاکید بر اینکه زندگی روستایی از پدیده‌هایی است که در جامعه کنونی کمتر مورد توجه قرار گرفته است تصریح کرد: دولت در برنامه ششم توسعه به طور سالانه مکلف است که تثبیت جمعیت و توسعه روستایی را در 5 هزار روستا مورد مطالعه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه حیات هر کشور وابسته به روستاست و اگر روستا رونق و توسعه نداشته باشد شهرها با توسعه مطلوبی مواجه نمی‌شوند خاطرنشان کرد: نقش و کارکرد روستا در اقتصاد یک کشور بسیار حائز اهمیت و اثرگذار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه اگر روستا مرکز تولید غذا و محصولات غذایی نباشد تنها با ورود تکنولوژی به کشور بالندگی و پویایی محقق نمی‌شود گفت: زندگی روستایی نیازمند مسیری جدید برای رسیدن به توسعه است.

محمدی با تاکید بر اینکه مناطق روستایی امروز به درستی ساختار روستایی خود را حفظ نکرده و با ورود ابعاد مختلف توسعه شهری به روستا‌ها در این حوزه نیز موفق عمل نکرده است گفت: زندگی روستایی امروز نه تنها از معنای واقعی خود دور شده بلکه از استاندار‌دهای توسعه شهری نیز برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال بخش کشاورزی استان گیلان 28 درصد است و این آمار با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند تصریح کرد: با کاهش آمار سهم اشتغال در بخش کشاورزی آمار تولید نباید با کاهش مواجه شود و این امر نیازمند اقدامات عملی و مطالعاتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه امنیت غذایی کشور با استواری و پویایی روستاها محقق می‌شود گفت: استقلال و خودکفایی هر کشوری ریشه در اقتصاد روستایی دارد و اگر به احیای روستا‌ها نپردازیم به استقلال اقتصادی و توسعه دست پیدا نمی‌کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه روستا‌های گیلان دارای ریشه‌های تاریخی هستند و اگر به درستی به این مناطق پرداخته شود کشاورزی در روستا‌ها پایدار می‌ماند تاکید کرد: روستا‌های استان گیلان قابلیت ایجاد کارآفرینی و توسعه پایدار را دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد