×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
جزیره شهر بارانی من؛ چیزی نمی گویی چرا؟؟؟

بازخوانی برخی از مفاد قرارداد ننگین شهر و دیارمان که همیشه نمکی بر زخم دوستداران واقعی شهر و دیارمان هست و همچنین ابزاری برای تبلیغات مجازی و حقیقی….؟؟؟؟ همان قراردادی که به موجب آن نماد و هویت شهر و دیارمان (جزیره با وسعت 11 هکتار) که قدمتش به دوره شاه عباس صفوی می رسید را با مبلغ 10 میلیون ریال و ماهیانه 250 هزار ریال به بخش خصوصی (داوود بخشی): با اعطای حق قایقرانی (بدون پرداخت عوارض)، حق احداث شهر بازی (بدون اخذ عوارض ساخت و بهره برداری)، اجازه برگزاری کنسرت (با پرداخت 10 تا 15 درصد عوارض)، اجازه نقل و انتقال سرقفلی کلیه بناهای ساخته شده قبل و بعدی به هر شخص حقیقی و حقوقی به نفع مستاجر، احداث پل در ضلع شمالی به هزینه مستاجر، حق احداث پارکینگ در حاشیه شمالی استخر به نفع مستاجر، اجازه ساخت و بهره برداری انحصاری دکه های مختلف فروش تنقلات، مواد غذایی و صنایع دستی در چهارسوی استخر (بدون پرداخت عوارض)، حق صدور مجوز صید ماهی از استخر به صورت تفریحی برای علاقه مندان (با پرداخت وجه به نفع مستاجر)، اجازه ساخت و بهره برداری از اسکله شناور در داخل استخر به عنوان قهوه خانه سنتی و ساخت سه واحد کومه به مساحت یکصد متر مربع در داخل آب استخر (بدون پرداخت عوارض) برای نود و نه سال واگذار نمود.

از سال 81 که در ورودی این میراث ماندگار متاسفانه بر روی شهروندان و گردشگران در چهار فصل سال بسته است، تیتر های مختلف امیدوار کننده ای در فضای رسانه ای با مضمون «پرونده قضایی جزیره برای همیشه بسته شد» خوانده ایم که به دلیل فراوانی فقط دو مورد ذکر می گردد:
شهردار لاهیجان (سعید آگشته) در تاریخ 28 خرداد 96 به تدبیرشرق گفت: در خصوص جزیره هم هیچ همتی تا دوسال و نیم گذشته وجود نداشت تا جزیره پس گرفته شود، تنها شکایتی مطرح میکردند که قراردادی با شخصی امضا شده که با محتوی آن کلاه سر ما گذاشتند. و فقط صرفا یک شکایت میکردند که بگویند بله ما اقداماتی صورت دادیم بدون اینکه به نتیجه مطلوب ختم شود. حق سرقفلی را به مستاجر پرداخت میکنیم و او این مکان را تخلیه کند.
رییس شورای شهر لاهیجان (فرداد جنابی) در تاریخ 6 خرداد 97 به تابناک گفت؛ کاظمی برای حل مشکل جزیره، زحمت زیادی کشیده است و به زودی حکم صادر می شود.

حتماً شنیدید که می‌گن «ماه پُشت اَبر نمی‌مونه» چرا که تا الان خیلی چیزها پشت حکایت ابر این قرارداد باقی مانده، تا هرکس برای خودش حکایتی روایت کند از این قرارداد ننگین، البته همچنان نسخه واقعی این قرارداد در میان رونمایی تیترهای مختلف امیدوارکننده برای مردمان شهر و دیارمان در رسانه های مختلف، محرمانه مانده است و متاسفانه در آزمون شفاف سازی و راستی آزمایی این قرارداد نمره قبولی نگرفتیم تا همچنان خادمان و خائنان در همان پشت ابر پنهان بمانند.

جزیره شهر بارانی من، چیزی نمی گویی چرا؟؟؟

دکتر ابراهیم آذرپور (پژوهشگر و نویسنده)

 

پایگاه خبری تحلیلی گیل بان: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اجرای رسالت مطبوعاتی، احترام به مخاطبان و اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد