×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 13 اردیبهشت - 1403
false
true
نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان در صومعه‌سرا انجام شد

به گزارش «گیل بان»، مهندس احمد پادیاب مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا در آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان که با حضور مسئولان در روستای سیاه تن شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: این برداشت در دو و نیم هکتار از شالیزارهای یک کشاورز اهل روستای سیاه تن انجام شد .

وی با بیان اینکه رقم کشت شده از نوع هاشمی است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 90درصد شالیزارهای شهرستان صومعه‌سرا به صورت مکانیزه برداشت شود .

پادیاب با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای 28هزار هکتار اراضی شالیزاری است،خاطرنشان کرد: سالانه 138هزار تن شلتوک و 75هزار تن برنج سفید از آن استحصال می‌شود .

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه در سال‌جاری شاهد توسعه بانک نشاء در صومعه‌سرا هستیم، گفت: کشت مکانیزه برنج در سال‌جاری نسبت به سال گذشته با رشد 25درصدی مواجه بوده و میزان آن به 16هزار هکتار رسیده است .

وی به پرداخت چهار میلیارد و 200میلیون تومان تسهیلات خرید ماشین آلات مکانیزه کشاورزی به حدود 120 نفر از کشاورزان صومعه‌سرایی اشاره کرد و گفت:پیش‌بینی می‌شود امسال 90درصد برنج به صورت مکانیزه برداشت شود .

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 95درصد از اراضی شالیزاری صومعه‌سرا خوشه دهی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این میان 60 درصد در مرحله شیری،30درصد خمیری و 10 درصد مرحله رسیدن و سفت شدن است .

پادیاب با اشاره به تامین آب 28هزار هکتاری اراضی شالیزاری شهرستان از سد سفیدرود، گفت: عمده‌ترین ارقام کشت شده در اراضی شالیزاری شهرستان، هاشمی، علی کاظمی، ارقام پرمحصول و اصلاح شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد