×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
جنگل کاری ۱۵۰ هکتاری در گیلان تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ محمدرضا عبدالهی با اشاره به تخصیص اعتبارا ۴۰ میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهور به استان گیلان در حوزه حفاظت و احیای اراضی جنگلی استان، اظهار کرد: طی برنامه های پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۲ این اعتبارات را در جهت توسعه جنگل های هیرکانی جذب و عملیاتی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پویش «هر ایرانی، یک درخت» را از دهه اول دی آغاز کردیم، افزود: نهال کاری ها را محدود به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی نکردیم و هم اکنون با همکاری دستگاه ها، نهادها، شهرداری ها، دانشگاه ها، حوزه علمیه و هلال احمر و… در حال نهال کاری هستیم.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به توزیع مردمی نهال همزمان با هفته منابع طبیعی، تصریح کرد: امسال ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی و ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر تولید کردیم؛ البته نهال های صنوبر با همکاری بخش خصوصی در سه نهالستان استان تولید شده است.

عبدالهی، از جنگل کاری ۱۵۰ هکتار تا پایان فصل کاشت خبر داد و بیان کرد: همچنین عملیات واکاری را در ۴۳۰۰ هکتار از اراضی جنگلی استان اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۴۰۰ هکتار هم به عرصه های زراعت چوب استان افزوده می شود، گفت: گونه های کاشته شده مطابق با جغرافیای هر منطقه بوده و از گونه های بومی استفاده می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد