×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 9 اردیبهشت - 1403
false
true
بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان به مناسبت هفته هوای پاک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛حمزه عشوری گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته هوای پاک که امسال با شعار ” تحقق هوای پاک ، حقوق عامه ، اراده ملی ” نامگذاری شده ، بازدید از موزه برای عمومی مردم آزاد است.
وی افزود علاقمندان می‌توانند بصورت رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان گیلان  از روز شنبه ٢۴  ام تا پنجشتبه  ٢٩  دی ماه در ساعات اداری بصورت رایگان دیدن نمایند.
موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی واقع در طبقه  همکف اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با داشتن گونه هایی از حیوانات پوست آرایی شده (تاکسیدرمی) ،گونه های پستاندار، خزندگان، پرندگان، سنگواره ها و حشرات مجموعه ای زیبا از طبیعت استان را درمقیاسی کوچک برای علاقه مندان به تماشا گذاشته است و سالانه چند صد نفر با هدف آموزشی از این موزه دیدن می کنند. این موزه در بنایی ۴۰۰ متری، دارای ۶۰۰ نمونه گیاهی، جانوری و فسیلی از استان است و در انواع مختلف مناطق تحت حفاظت این اداره کل در آن بازسازی شده است.

موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان با هدف حفظ ذخایر غیر زنده ژنها در ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه علوم طبیعی و حیات وحش، ارتقای سطح آگاهی، دانش و فرهنگ محیط زیستی مردم، شناساندن هرچه بیشتر محیط طبیعی به جامعه، شناخت ارتباط انسان با طبیعت و میزان دخالت او در آن و در نهایت بررسی و بیان تکامل حیات تأثیر فعالیت نموده و در پر کردن اوقات فراغت و جلب گردشگر نقش مهمی دارد .موزه موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان این امکان را به وجود می آورد که بسیاری از انسان ها که قادر به مشاهده جانوران و حیات وحش در طبیعت نیستند، آنها را از نزدیک دیده و با نام و ویژگیهای ظاهری و زیستی آنها آشنا شوند و محققان نیز بتوانند بر روی گونه های مختلف جانوری و گیاهی موجود در آن مطالعه نمایند.

 

منبع: روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد