×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
تولید پنج میلیون اصله نهال در گیلان طی سال آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ کامیار مرزبانی با اشاره به تاکید رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مبنی بر تولید یک میلیارد اصله نهال طی چهار سال، اظهار کرد: استان گیلان امسال یک میلیون و ۶۵۰ هزار اصله نهال از انواع گونه های پهن برگ تولید کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۹ نهالستان در گیلان شامل لاکان، پیلمبرا، جوکندان، صفرابسته، پیسه سون، آستاراچای، کیاشهر، شفارود، دشت دامن، افزود: تعدادی از این نهالستان ها دولتی و تعدادی خصوصی است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه در راستای سیاست های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سال آینده بیش از پنج میلیون اصله نهال در گیلان تولید خواهد شد، تصریح کرد: نهال های تولید شده از گونه های بومی شامل افرا، توسکا، ون، بلوط و صنوبر است.

مرزبانی، با بیان اینکه بهمن ماه لغایت اردیبهشت فرایند نهالکاری و واکاری و توسعه جنگل و مراقبت از جنگلکاری های سنواتی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: همزمان با هفته درختکاری در اسفند سال جاری توزیع رایگان ۱۵۰ هزار اصله نهال انجام می شود.

وی از تعیین مشخصات جغرافیایی نهال های توزیع و کاشته شده خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۴۹۶۰ هکتار عرصه جنگل کاری سنواتی داریم که نیازمند مراقبت است.

معاون امور جنگل گیلان، با اشاره به تکلیف ۶۶۰۰ هکتاری برنامه ششم توسعه برای زراعت چوب به شیوه جدید در گیلان، ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی در سطح ۱۸۷۳ هکتار انجام شده و ۱۵۰۰ هکتار دیگر در دست انجام است؛ البته در سطح ۵۳۰۰ هکتار زراعت چوب به شیوه قدیم در استان گیلان داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد