×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
نگاه به موضوع حجاب و عفاف باید فرهنگی و اجتماعی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، زنان و سلامت خانواده و عفاف و حجاب با بیان اینکه مسئولیت قرارگاه عفاف و حجاب را بر عهده می‌گیرد، گفت: فرمانده سپاه، فراجا، دستگاه قضا، اداره اطلاعات، دستگاه‌های فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی از جمله دستگاه‌های فعال در این کارگروه هستند و از آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان هم به عنوان رییس شورای فرهنگ عمومی استان برای فعالیت در این کارگروه دعوت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با ترویج کنندگان مسائل ضداخلاقی و شرعی و همچنین با هنجارشکنان برخورد جدی خواهد شد، افزود: همانطوری که دشمنان با استفاده از شیوه‌های نرم افزاری درصدد آسیب به فرهنگ جامعه برآمده اند، باید از همین راه با این حربه دشمن مقابله کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه نگاه به موضوع عفاف و حجاب باید به صورت فرهنگی و اجتماعی باشد گفت: نگاه ما به حجاب نباید امنیتی باشد؛ نگاه فرهنگی و اجتماعی به این موضوع نتیجه خواهد داد.

دکتر عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه همه ما به لحاظ قانونی و شرعی در موضوع عفاف و حجاب مسئول هستیم و هیچ کس نباید دیگران را مخاطب قرار دهد، افزود: کشور جمهوری اسلامی حاصل خون هزاران شهید، آزاده، جانباز و صبر و استقامت خانواده‌های شهداست؛ پس باید از این کشور حفاظت کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه تعلیم و تربیت در تبیین موضوع حجاب و عفاف در جامعه، اضافه کرد: باید مدیران آموزش و پرورش و معلمان واحد‌های آموزشی از لحاظ مسایل اعتقادی بررسی شوند.

استاندار گیلان گفت: گیلان مقصد گردشگری است، اما این موضوع نباید دستمایه جولان هنجارشکنان باشد وباید تمام موازین دینی و شرعی در استان رعایت شود.

دکتر عباسی همچنین در خاتمه سخنانش بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد