×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 15 اردیبهشت - 1403
false
true
پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزاییِ طرح تکام در گیلان

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور در همایش طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم محور یا «تکام» شهرستان صومعه سرا، توانمندسازی اقتصادی روستائیان، محرومیت زدایی، ارتقای کیفیت زندگی و اشتغالزایی روستاییان را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح تکام دانست و گفت: ۶ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای ۳۸۴ طرح تولیدی و اشتغالزایی روستایی تا ۲ سال آینده در گیلان پرداخت خواهد شد.
سردار مطیعی بابیان اینکه باید با مدیریت جهادی و علمی کار‌ها را پیش ببریم افزود: برای اجرایی شدن کامل اهداف طرح تکام باید زمینه‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه عمران روستایی فراهم شود.

مهدی مهرجو مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گیلان در این همایش با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و تسهیل در پرداخت تسهیلات، اجرای طرح تکام را تسریع کنیم گفت: طرح تکام به عنوان سند تحول روستا در دولت سیزدهم با هدف زمینه سازی برای مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه نشینی شهری و اصلاح ترکیب جمعیت روستا و توسعه تولید محصولات روستایی و تحقق امنیت غذایی اجرایی می‌شود.
اقای خیاطی نماینده سازمان مدیریت برنامه ریزی گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه تاکنون هزار و ۶۶۰ روستای گیلان شناسایی و مطالعات طرح تکام در ان انجام شده است گفت: طرح‌های تولید و توسعه اشتغال روستایی بر اساس اولویت در شورای برنامه ریزی استان و شهرستان‌ها مصوب و اجرایی می‌شود.
اسفندیار جوشن سرپرست فرمانداری صومعه‌سرا نیز در این همایش با بیان اینکه اجرای طرح تکام در ۹۳ روستای این شهرستان اغاز شده است گفت: امسال ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای ۸۸۵ طرح اشتغالزایی در شهرستان صومعه سرا اختصاص یافته است که تاکنون ۶۵ درصد آن اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد