×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
آئینی نکوداشت و رونمایی از سردیس دکتر محمدصادق پیروز برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آئین نکوداشت و رونمایی از سردیس استاد محمدصادق پیروز، چشم پزشک حاذق ایرانی، استاد برجسته اخلاق و دانشگاه و همچنین خیر بنام ایرانی در نظام سلامت با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی امام جمعه لاهیجان، دکتر رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خیران و مسوولان‌ استانی و شهرستانی در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان برگزار شد.
این آئین نکوداشت در راستای یک عمر فعالیت آموزشی، درمانی و خیرخواهانه دکتر محمد صادق پیروز که تمام عمر خود را وقف نظام سلامت و مردم کرده، برگزار شد.
دکتر محمدصادق پیروز، استاد چشم پزشکی حاذق ایرانی متولد سال ۱۳۰۲ در شهرستان لاهیجان است که در سال ۱۳۱۹ به عنوان دانشجو وارد دانشکده پزشکی تهران شد و در سال ۱۳۲۵ دوره پزشکی عمومی را به پایان رساند و کار طبابت را شروع کرد.
این استاد برجسته ایرانی در سال ۱۳۳۰ نفر اول آزمون دستیاری چشم پزشکی شد و زیر نظر پروفسور محمد قلی شمس این دوره را سپری کرد که هم اکنون نیز از این استاد بزرگ به عنوان یک الگو یاد می کند.
دکتر محمدصادق پیروز لاهیجانی طی امسال به منظور توسعه نظام آموزشی درمانی شهرستان لاهیجان و تبدیل قطب درمانی شرق گیلان به دانشگاه علوم پزشکی، تمام سرمایه های مادی و معنوی خود را وقف کرد.
این خیر بنام و نوع دوست ایرانی که عمر پر برکت خود را صرف امور مردم کرده، در آستانه یکصدسالگی سرمایه های خود را در طبق اخلاص بخشید تا این بار نیز در عرصه آموزشی نام نیک از خود برجای بگذارد.
گفتنی است؛ در آئین نکوداشت استاد محمدصادق پیروز لاهیجانی از سردیس این خیربنام و نیکوکار نیز رونمایی شد.
به گفته دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این دانشگاه در صدد برنامهریزی برای گذاشتن جایزه ملی استاد پیروز در کشور است تا بهانه ای برای پاسداشت مقام نخبگان علمی، پزشکی، فناوری و پیشرفت باشد.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد