×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
نقش مدارس در تحقق طرح کاشت یک میلیارد درخت پررنگ است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سید مازیار رضوی در حاشیه برگزاری برنامه روز هوای پاک در آستارا بیان کرد: ۲۹ دیماه روز ملی هوای پاک نامگذاری شده چرا که هوای پاک یک حقوق عامه است و کلید اصلی کاهش آلودگی هوا مشارکت مردم و افزایش هماهنگی بین بخشی است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان افزود: آلودگی هوا به عنوان یک چالش جهانی و فرامرزی دارای آثار گسترده‌ای بوده که می‌توان به اثرات جبران ناپذیر آن بر سلامت انسان که از اصلی ترین عوامل مرگ و میر در سطح جهان به شمار می‌رود اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه نقش مدارس در تحقق طرح کاشت یک میلیارد درخت پررنگ است، تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ زیست محیطی در جامعه از طریق تقویت و گسترش فعالیت‌های آموزشی امکان پذیراست که این مهم همواره در آموزش و پرورش مدارس گیلان مورد توجه قرار گرفته است.

رضوی با اشاره به اجرای مراسم روز ملی هوای پاک در شهرستان آستارا گفت: به مناسبت این روز منابع طبیعی با مشارکت محیط زیست و همه اقشار مردم و گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراسمی در پارک طبیعت گردی آستارا برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم همچنین در راستای پویش ملی مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۵۰۰ اصله نهال توسط مردم و مسؤولان کاشته شد که امیدواریم این پویش‌ها و کاشت نهال حتی اگر نمادین هم باشد بتواند حفاظت و توسعه منابع طبیعی و جنگل کاری را در استان گیلان به همراه داشته باشد.

گفتنی است؛ پیاده روی و طبیعت گردی، مسابقه عکاسی، نهال کاری و اهدای هدایا از بخش‌های مختلف مراسم روز گرامیداشت هوای پاک در آستارا بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

انتهای پیام/

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد