×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
false
true
نظام آموزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی تعیین‌کننده دارد

به گزارش «گیل بان»، احمد آقایی اظهار داشت: نقش ویژه نظام آموزشی در تربیت و هدایت افراد جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و مسئولان باید با نگاهی جدی و برنامه‌ریزی شده نسبت به تقویت نظام آموزشی کشور اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری کل گیلان عنوان کرد: در حال حاضر برای برخی از نهادها و سازمان‌های ناکارآمد، بودجه‌های بسیار گزاف و بیهوده‌ای صرف می‌شود و در مقابل، اعتبارات کافی به حوزه‌های حیاتی همچون آموزش و پرورش تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نوع نگاه‌ها به حوزه نظام آموزشی باید تغییر کند تصریح کرد: تهدیدات دشمن بسیار جدی است و برای اثرگذاری منفی بر جامعه برنامه‌ریزی دقیقی در سر دارد بنابراین نباید نسبت به نظام آموزشی کشور در تمام ابعاد آن این چنین بی‌تفاوت بود.

آقایی با اشاره به یکی از دلایل مهم افت تحصیلی دانش آموزان ابراز داشت: امروزه دانش‌ آموزان بیشترین وقت و زمان خود را صرف کنکاش و جستجو در فضای مجازی می‌کنند و این عامل سبب بروز مشکلات اخلاقی، رفتاری و بعضاً افت تحصیلی در آنان شده است.

وی درباره حرکت مخفیانه و بی‌صدای دشمن علیه خانواده‌های ایرانی بیان داشت: امروزه فضای مجازی، ماهواره و حتی گوشی‌های تلفن همراه به ابزاری برای تبلیغات سوء و جهت‌دار دشمنان تبدیل شده که با فرهنگ ایرانی و اسلامی در تضاد بسیار شدیدی هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری کل گیلان عنوان کرد: اعضای خانواده‌ها با ابزارهای فضای مجازی و یا ماهواره به نوعی مأنوس شده‌ اما نمی‌دانند با این کار در حقیقت فرصت بسیار طلایی برای دشمنان جهت ضربه زدن به ارکان خانواده فراهم کرده‌اند.

آقایی فضای مجازی را بسترساز بسیاری از آسیب‌ها دانست و ابراز داشت: یکی از بزرگترین آفت‌های جامعه، فضای مجازی افسار گسیخته‌ای است که هم اکنون به‌صورت آسان در اختیار همه قرار گرفته و این امری است که زمینه ساز وقوع بسیاری از جرایم در کشور است.

وی بیشترین الگوپذیری دانش آموزان را در محیط مدرسه عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی جهت فرهنگ‌سازی و کنترل آسیب‌های اجتماعی، در محیط مدرسه و توسط معلمان و مربیان باید انجام شود و شایسته است آموزش و پرورش توجه و دقت بیشتری در این باره داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری کل گیلان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و تمرکز صرف، جهت افزایش رتبه علمی دانش آموزان یکی از نقاط ضعف نظام آموزش و پرورش کشور است زیرا با این نگاه تک بعدی بسیاری از اهداف آموزشی و پرورشی محقق نمی‌شود.

آقایی درباره عملکرد مدارس غیرانتفاعی ابراز داشت: بر اساس گزارشات، وجود این نگاه تک بعدی در بسیاری از مدارس غیرانتفاعی سطح کشور کاملاً ملموس است به‌طوری که جهت ارتقاء رتبه و شهرت خود از بسیاری اهداف نظام آموزش و پرورش دور مانده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد