×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 9 اردیبهشت - 1403
false
true
معیشت مردم اولویت اول ماست/ توجه به بخش گردشگری عامل رشد اشتغالزایی و سرمایه گذاری در شهرستان است/ لزوم توجه به گروه های مردم نهاد

به گزارش «گیل بان»، مهندس رحیم حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در نشست صمیمی با جمعی از شهروندان دلسوز این شهرستان، گفت: همه کسانی که در منصب و جایگاهی مسولیتی دارند منتخب مردم هستند اگر عزتی در جمهوری اسلامی داریم به خاطر این است که برای رضای خدا و برای مردم کار می‌کنیم و الحمدالله در این شهرستان دچار حداقل ترین تزاحم هستیم.
فرماندار آستانه اشرفیه در ادامه تصریح کرد: علاوه بر همه کمبودها از حیث اعتباری و مسائل دیگر که با آن مواجه هستیم، اما خوشحالیم که مردم راضی هستند. هدف از برگزاری چنین جلساتی این است که شهروند یا یک فرد کارشناس که فکر می‌کنند نکاتی را می بیند که دیگران نمی بینند و از اهمیت برخوردار است توسط وی گفته شود و مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: جای بسی خوشحالی است که شهروندان بدون چشمداشت به فکر پیشرفت شهرستان خود هستند. ضرورت دارد خودمان روحیه پذیرش دیگران را داشته باشیم و روحیه نقد پذیری خود را بالا ببریم و شنیدن حرف همدیگر را امتیاز برای خود بدانیم.
مهندس حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: طبیعتاً برای بهبود وضعیت خوب است که وضعیت فعلی خود را بشناسیم بخش صنعت ما ۶۳ بدهکار به سیستم بانکی هستند و اگر تسهیلاتی به اینها بدهیم باید اول بدهکاری خودشان را به بانک‌ها تسویه نمایند و۲۷ درصد آنها نیز بخاطر میزان زیادی سود راضی به گرفتن تسهیلات نیستند.
فرماندار آستانه اشرفیه افزود: در بخش کشاورزی ضرورت مکانیزاسیون احساس می شد که با حضور استاندار محترم گیلان جناب آقای دکتر سالاری کاشت مکانیزه بادام زمینی شروع گردید فواید این جلسات این است که حرف همدیگر را بشنویم واز نشستن با همدیگر ترس نداشته باشید، حضرت محمد صلی الله علیه و آله که به وحی الهی متصل بودند اما با تمام این موارد از مشورت کردن پرهیز نمی‌کردند و مشورت را در دستور کار خود قرار می دادند. در کشاورزی نیز با توجه به مکانیزه شدن میزان اشتغال پایین می‌آید اما درآمد بالا می‌رود نکته ای که می‌تواند به ما کمک کند که میزان اشتغالزایی و سرمایه گذاری رشد داشته باشد توجه به بخش گردشگری است.
مهندس حیدری تصریح کرد: باید دو فرهنگ را در خود تقویت کنیم اول فرهنگ تشکر و دوم فرهنگ جذب و حمایت از سرمایه گذار است. نمی‌توانیم از این جلسه انتظار معجزه داشته باشیم اما می تواند شروعی برای کارهای بزرگ باشد.
وی ادامه داد: توجه به معیشت مردم برای ما از اهمیت بالا و اولویت اول برخوردار است. شهرستان ما از حیث ظرفیت‌های سیاسی بهترین شهرستان است که بعنوان مثال در انتخابات تمامی سخنرانی ها انجام شد و مشکلی نیز پیش نیامد.
فرماندار آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: باید در مقابل فرهنگ مطالبه گری، فرهنگ ایثارگری و انجام وظیفه را نیز تقویت نماییم و هرکدام به اندازه خود قدمی جلو بیاییم. در زمینه سرمایه‌گذاری خیلی ها سرمایه گذار نیستند و فقط دنبال گرفتن امتیاز هستند باید به سرمایه‌گذارانی توجه نمود که پشتوانه مالی و رزومه کاری مثبت داشته باشند.
وی در پایان یادآور شد: توجه به مردم و گروه های مردم نهاد بسیار ارزشمند است مانند تجربه ای که در بحران برف داشتیم به کمک همین گروه های مردم نهاد مدیران شهرستان توانستند از بحران برف استفاده بهینه نمایند و بحران را تبدیل به فرصت نمود.

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان لاهیجان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد