×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
عضو فقهای شورای نگهبان:‌ پرچم شهدا، همچنان در اهتزاز است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت الله سید احمد خاتمی امروز، ۲۲ بهمن ماه در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از این همه شور و اشتیاق و وفاداری گیلانی ها در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن سال جاری، اظهار کرد: گیلانیان همان مردمی هستند که در حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ یک روز قبل از کل کشور به پا خاستند و ولایتمداری خودشان را در حساس ترین لحظه نشان دادند.

وی شعار «این همه لشکر آمده؛ به عشق رهبر آمده» مردم گیلان در ۸ دی را شعار حیات بخش دانست و افزود: جای مباهات دارد که نسل میرزا کوچک خان جنگلی بعد از گذشت سالیان سال از شهادتش این چنین در صحنه وفاداری و عشق به انقلاب و نظام حضور دارند؛ این در حالی است که دشمنان این کشور و ملت خودشان را کشتند تا امروز مردم نیایند، اما شما آمدید.

عضو فقهای شورای نگهبان، دشمنان ملت ایران و جمهوری اسلامی را مصداق «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَعْقِلُونَ» دانست و تصریح کرد: سیمای گیلان سیمای وفاداری به نظام است و این آمدن ها و این ایستادن ها پنج عنوان قرآنی دارد که باید قدر آنها را بدانیم.

آیت الله خاتمی اولین عنوان را تحقق امر جامع دانست و تاکید کرد: بر اساس آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا کَانُوا مَعَهُ عَلَیٰ أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ یَذْهَبُوا حَتَّیٰ یَسْتَأْذِنُوهُ» حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امر جامع است و امر جامع، امری است که لازمه آن حضور مردم است؛ قطعا این حضور بالاترین پشتوانه برای نظام اسلامی است.

وی مردم را صاحب اصلی انقلاب و نظام دانست و عنوان کرد: بر اساس آیه «وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ» حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق عمل صالح است، یعنی همان اجری که نماز دارد، همان اجری که روزه دارد و همان اجری که حج دارد، گام های خداپسندانه شما مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم دارد.

امام جمعه موقت تهران، سومین عنوان قرآنی حضور در راهپیمایی امروز را تعظیم شعائر الهی دانست و اضافه کرد: ملت ایران امروز پرچم دین و  پرچم معنویت را بلند کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با حضور در صحنه ۲۲ بهمن با امام راحل عظیم الشان و شهدای گرانقدر بیعت کردند، ادامه داد: همانگونه که شهید حاج قاسم سلیمانی فرمود، ایران حرم است و اگر این حرم بماند، حرم های دیگر مانده اند لذا ملت ایران با آمدن و ایستادن خودشان اعلام کردند پرچمی را که شهدا بلند کردند، همچنان در اهتزاز است و هرگز اجازه نمی دهند این پرچم زمین بماند.

آیت الله خاتمی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را رای «آری» مجدد به نظام اسلامی دانست و یادآور شد: نسل هایی که در سال ۵۸ نبودند، در راهپیمایی امروز نشان دادند که اگر در ۱۲ فروردین آن سال بودند، به جمهوری اسلامی «آری» می گفتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری را یک حماسه بزرگ دانست که به دست مردم رقم خورده و تاکید کرد: آنهایی قدر انقلاب را می دانند که طاغوت را شناخته باشند و طاغوت پنج ویژگی داشت.

وی دین ستیزی، استقلال ستیزی، آزادی ستیزی، حیا ستیزی و مردم ستیزی را پنج ویژگی طاغوت قبل از انقلاب دانست و اضافه کرد: ۵۷ سال دین ستیزی در ۲۲ بهمن سقوط کرد. نامردهای طاغوتی بردگی را بر عزت و شرف ترجیح می دادند و یا برده انگلیس بودند و یا برده آمریکا؛ با پیروزی انقلاب، ۵۷ سال آزادی ستیزی تمام شد، زیرا طاغوت نفس ها را بریده بود و بازجوهای ساواک مخالفان و مبارزان را تا مرز کشتن می زدند. جلادها و جنایتکاران و ساواک دیروز، اکنون سر بر آورده اند؛ می گویند که شکنجه ای در کار نبود؛ این در حالی است که خیلی ها زیر شکنجه شهید شدند و ساواکی ها گفتند که در درگیری ها کشته شده اند.

وی با بیان اینکه اخلاق و عفت و پاکی برای طاغوت معنا نداشت و همواره در ناپاکی و بی حیایی می دمید، اظهار کرد: مردم صاحبخانه هستند، اما پهلوی ها این ملت بزرگ را تحقیر می کردند و برای رای مردم ارزشی قائل نبودند؛ نمایندگان مجلس با نظر ساواک به نخست وزیر و سپس شاه معرفی می شدند و شاه نیز نمایندگان را چه با رای و چه بدون رای انتخاب می کرد. در واقع در حکومت سیاه طاغوت اصلا رای مردم جایگاهی نداشت. البته در دوره قاجار نیز همین روال بود و سردمداران قاجاری نوکری مردم را ارزش می دانستند؛ نه رای آنان را.

عضو فقهای شورای نگهبان، راهپیمایی ۲۲ بهمن را شکر نعمت آزادی، نعمت استقلال، نعمت حاکمیت دین و نعمت حاکمیت مردم بر سرنوشتشان دانست و تاکید کرد: مردم ایران صاحبخانه بودند، اما طاغوت، فرعون وار مردم را می کشت و آنها را از خانه هایشان بیرون کرده بود، اما این ملت بزرگ در ۲۲ بهمن ۵۷ به خانه هایشان برگشتند.

وی با اشاره به آیه «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ ۖ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ»، شرط ماندن نعمت ها را شکر الهی دانست و عنوان کرد: شکر نعمت انقلاب دو جزء دارد که جزء اول آن راهپیمایی باشکوه امروز است، اما دومین جزء این شکر، حضور در انتخابات ۱۱ اسفند امسال با همین شکوه و عظمت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان می خواهند مردم پای صندوق رای نیایند و حضورشان کمرنگ باشد، ادامه داد: دشمنان این نظام و ملت یعنی همان جنایتکاران سلطنت طلب و قصابان ساواک و استکبار جهانی در پی آن هستند که انتخابات ۱۱ اسفند را تبدیل به رفراندوم ضد نظام کنند لذا باید بیدار باشیم؛ البته یقین دارم که انتخابات ۱۱ اسفند مانند راهپیمایی امروز باشکوه برگزار خواهد شد.

وی شکر نعمت انقلاب را حضور با شکوه پای صندوق های رای دانست و اضافه کرد: ملت ایران با طهارت و نیت قرب الی الله در پای صندوق های رای نام و راه شهدا را احیا خواهند کرد و هم در انتخابات مجلس خبرگان و هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلح را بر می گزینند.

آیت الله خاتمی حضور پای صندوق های رای را تکمیل کننده راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و خاطرنشان کرد: پیام حضور حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند این است که ملت ایران تا آخرین نفر، تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون پای نظام اسلامی خواهند ایستاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد