×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
طرح ماندگار «هر شهید یک درخت» توسط سپاه لاهیجان در روز شهدا اجرا شد

به گزارش «گیل بان»، در راستای بزرگداشت 22 اسفندماه روز شهدا، طرح ماندگار «هر شهید یک درخت» سپاه لاهیجان صبح امروز با همکاری مرکز تحقیقات، توسعه و ترویج بامبوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گیلان و با حضور فرمانده سپاه لاهیجان، امام‌جمعه لاهیجان، مسئول مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بامبوی گیلان و جمعی از مسئولین لاهیجان در روستای بهادرکلایه این شهرستان به اجرا درآمد.

سرهنگ سید جعفر حسینی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به‌ضرورت حیاتی و غیرقابل‌انکار پاسداشت شهدا اظهار کرد: امنیت و آرامش کنونی کشورمان مدیون خون پاک شهدا بوده و این حقیقت لزوم حرکت ثابت قدمانه و پایدار را در مسیر آن‌ها آشکارتر می‌سازد.

فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان با بیان اینکه روز بزرگداشت شهدا تنها به 22 اسفندماه و یک روز به خصوص موکول نمی‌شود گفت: اگر بخواهیم کشورمان از مطلوبیت و شکوفایی در همه شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی، امنیتی و غیره برخوردار باشد باید همه روزها رنگ و عطر شهید به خود بگیرد.

وی با تأکید بر لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا افزود: سبک زندگی و تربیت اسلامی جاری در این خانواده‌ها منجر به پرورش نسلی باایمان، شجاع و با اخلاص شد که در زندگی پربرکت خویش جز در مسیر رضایت و خشنودی خداوند متعال و پیروی از منویات ولایت‌فقیه گام برنداشتند.

حسینی با اشاره به اجرای طرح ماندگار «هر شهید یک درخت» سپاه لاهیجان تصریح کرد: صبح امروز هم‌زمان با روز بزرگداشت شهدا 650 اصله نهال درخت بامبو به نیت 650 شهید والامقام این شهرستان و با همکاری معاونت علمی سپاه قدس گیلان در روستای بهادرکلایه بازکیاگوراب شهرستان لاهیجان غرس شد.

وی با بیان اینکه بامبو از گونه‌های گیاهی ارزشمند استان به لحاظ اقتصادی، زیست‌محیطی و سازگاری است خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که این‌گونه درختی کاربردهای فراوانی در حوزه‌های مختلف عمرانی، ساختمان، صنایع‌دستی و فضای سبز داشته و از پیشینه فرهنگی و هنری قابل‌توجهی به لحاظ کاربرد در صنعت بامبو بافی این شهرستان برخوردار است، می‌تواند نقش بسزایی را در رونق اقتصادی منطقه ایفا نماید.

فرمانده سپاه لاهیجان با بیان اینکه اقتدار و بالندگی روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهداف عالی شهدای گران‌قدر میهن عزیزمان بود افزود: امروز حفظ استقلال، سربلندی و خودکفایی کشور از بیگانگان درگرو تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی است و بامبو از گیاهانی بوده که ظرفیت بالایی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی و توسعه اقتصادی شهر و روستا دارد.

حسینی در پایان زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در نسل جوان یک اصل پراهمیت دانست و گفت: تا زمانی که خاطره رشادت‌ها و پایمردی‌های شهدا در روح و جان ملت بصیر و دشمن‌شناس ایران اسلامی زنده و پرطراوت باقی بماند استکبار جهانی جرأت تعرض به این خاک پاک را حتی در سر نخواهد پروراند.

حجت‌الاسلام‌ مهدی صدیق نیز با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری در دین مبین اسلام و تأکید ائمه اطهار بر لزوم اجرای آن تصریح کرد: بامبو درختی پربرکت و گیاهی پر رشد است که از هزینه نگهداری پایین و پتانسیل اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه درخت بامبو برای توسعه در مناطق روستایی به‌ویژه اراضی کم بازده و مناطقی که زراعت سایر گیاهان در آن دشوار بوده گزینه مطلوبی است افزود: این گیاه در بیشتر طول سال سبز و شاداب بوده و کاربردهای فراوانی در صنایع و حوزه‌های مختلف دارد.

امام‌جمعه لاهیجان بر لزوم حفاظت محیط‌زیست و جلوگیری از نابودی جنگل‌ها تأکید نمود و خاطرنشان کرد: بامبو به علت رشد مطلوب و قدرت سازگاری بالا گزینه مناسبی برای احیای برخی از مناطق جنگلی تخریب‌شده در کشور است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد