×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 26 اردیبهشت - 1403
false
true
صید و صیادی جزیی از هویت آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر است/ لزوم ایجاد مرکز تکثیر و پرورش ماهی در بندر کیاشهر

به گزارش «گیل بان»، مهندس رحیم حیدری در جلسه بررسی شرکت های متقاضی فعالیت برای صید ماهیان مولد در رودخانه سفیدرود با اشاره به اینکه صید و صیادی جزیی از هویت منطقه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر است، تصریح کرد: ما نمی توانیم هویت شهرستان را از صید و صیادی جدا کنیم. حفظ ذخائر استراتژیک دریای خزر جزیی از ماهیت ماست زیرا اگر ماهی در دریا نباشد نه صید و نه صیادی وجود نخواهد داشت.

فرماندار آستانه اشرفیه حفظ ماهیان و مولد گیری را از وظایف شیلات دانست و اظهار کرد: اگرچه صید ماهیان مولد نسبت به سال گذشته از افزایش بهتری برخوردار بود لذا شیلات استان بر اساس کار خود می توانست مولد گیری را با همکاری محیط زیست و قرق کردن منطقه، بدون واگذاری به صیادان بومی کار خود را انجام دهد.

مهندس حیدری با اشاره به تلاش های شهرستان و شورای تامین که کار مولد گیری را از شیلات استان به صیدان بومی واگذار تا کارمولد گیری بهتر انجام گیرد بیان کرد: نشست هایی با تعاونی ها ی صیادی که جزء خانواده شیلات هستند برگزار کردیم و بر اساس آیتم ها آنهایی که دارای شرایط بهتر و در معیارها امتیازات بیشتری داشتند به عنوان شرکت های مورد نظر شیلات در سال جاری انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ما با هیچ کس عقد و اخوت نبستیم ولی همه صیادان منطقه را برادر و خواهران خود می دانیم گفت: اتفاقی که در سال گذشته در این شهرستان به وقوع پیوست این بود که با میزان قابل چشمگیر صید توانستیم حتی به مازندران نیز بچه ماهی برای رها سازی بفرستیم.
مهندس حیدری از اعضای حاضر در این نشست خواست به جای اشاعه بعضی از شایعات هدایت شده در صدد ایجاد یک مرکز تکثیر و پرورش ماهی در بندر کیاشهر باشند.

لازم به یاد آوری است دو شرکت صید کننده ماهیان مولد در سال جاری که بیشترین امتیاز را داشتند پس از بررسی ها و کارشناسی های اجمالی موفق به عقد قرار داد با شیلات شهرستان برای صید ماهیان مولد شدند.

منبع: روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد