×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 12 اردیبهشت - 1403
false
true
۱۶۷ هزار سند روستایی در گیلان صادر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در همایش مدیران کل امور روستایی استانداری‌ها و روسای شورای اسلامی سراسر کشور در زیباکنار رشت گفت : بخش زیادی از زمین‌های روستایی گیلان که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از دست روستاییان خارج شده بود، به دستور رهبر معظم انقلاب به نام مردم همان روستا سند زده شد.

وی افزود: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ سند هم برای بخشی از این زمین‌ها که در اختیار بنیاد مستضفعان بود، صادر شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مصوبات شورا‌های عالی در چارچوب قانون قابلیت اجرایی دارد، گفت: بخشداران و استانداران باید برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم در روستا‌ها و شهر‌ها به شورا‌ها کمک کنند.

دکتر اسدالله عباسی توجه به روستا‌ها و شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه در توزیع بودجه را مهم دانست و افزود: پیش از این بودجه بر اساس جمعیت توزیع می‌شد، اما اکنون موضوع محرومیت هم در تنظیم بودجه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی به توجه دولت در بخش مسکن روستایی و افزایش وام ساخت خانه در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها علاوه بر تحقق مطالبات مردم، باید توانمندی‌های روستا‌ها در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی و صنایع دستی شناسایی شود.

استاندار گیلان با اشاره به فراسیدن سیزدهم آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: با وجود تمام فتنه‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن به جلو حرکت کردیم و به فرموده رهبر انقلاب به قله نزدیک شده‌ایم.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها هم در این همایش به عقب ماندگی‌های جوامع روستایی اشاره کرد و گفت: باید به روستائیان به عنوان بخش مهمی از جامعه بیشتر توجه شود تا زمینه برای توسعه کشور بیش از پیش فراهم شود.

وی با ابراز امیدواری از تعامل فزاینده‌ای بین شورا‌ها و وزارت کشور و حمایت بیشتر از شورا‌ها به نمایندگان روستائیان، افزود: جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای شنیدن صدای روستائیان فراهم کرده و بسیاری از نمایندگان روستا‌ها در شورای عالی استان‌ها در این نشست حضور دارند تا مشکلات مناطق روستایی را بررسی و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنند.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هم در این همایش گفت: ارائه هرچه بیشتر خدمات به جامعه روستایی شرایط توسعه پایدار کشور را فراهم می‌کند.

وی به منویات رهبر انقلاب در خصوص توجه به روستا و روستایی اشاره و تصریح کرد: توانمندسازی جامعه روستایی باید در مرکز توجه مدیران باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد