×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 14 اردیبهشت - 1403
false
true
رفع تصرف بیش از ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی آستارا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ محمدجعفر گل محمدی از توقیف خودروی حامل چوب آلات قاچاق خبر داد و اظهار کرد: به دنبال جنگل گردشی نیروهای یگان حفاظت شهرستان آستارا در منطقه لوندویل شهرستان آستارا، یک دستگاه نیسان حامل چوب آلات جنگلی به حجم دو و نیم استر هیزم توقیف شد.

وی افزود: پرونده قضایی برای متخلفین تنظیم و خودروی حامل چوب آلات قاچاق ‌با هماهنگی مقام قضایی به پارکینگ منتقل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا همچنین از رفع تصرف حدود ۱۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی در منطقه لوندویل خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.

گل محمدی ادامه داد: همه آثار تصرف در عرصه های مذکور، با حکم قضایی و براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جمع آوری و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

وی در ادامه از رفع تصرف زمین های ملی در منطقه لمیرمحله عنبران از توابع شهرستان آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره، ۷۸۴ مترمربع از زمین های منابع طبیعی را از یک متخلف پس گرفتند.

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا، با بیان اینکه زمینی به مساحت ۴۴۷ مترمربع در منطقه نمازکش نیز توسط ماموران یگان حفاظت این اداره آزادسازی شده است، عنوان کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا در منطقه کشفی نیز حدود ۱۰۰۰ مترمربع دیگر را نیز رفع تصرف کردند.

گل محمدی با اشاره به جمع آوری آثار تصرف در این عرصه ها و بازگردانده شدن اراضی به منابع طبیعی، بیان کرد: کارشناسان ارزش ریالی مجموع زمین های مذکور را حدود ۲۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال برآورد کرده اند.

وی وسعت اراضی ملی شهرستان آستارا را ۴۰ هزار هکتار و جنگل های این شهرستان را جزو جنگل های هیرکانی استان گیلان دانست و گفت: حفاظت از انفال و منابع طبیعی در قانون اساسی وظیفه ای عمومی تعریف شده و همگان باید در صیانت از طبیعت کوشا باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد