×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
توقف بهره برداری از جنگل افتخار منابع طبیعی گیلان است

به گزارش «گیل بان»، دکتر محسن یوسف پور اظهار کرد: زارعت چوب در استان گیلان در دو بخش دولتی با 17 هزار(11 هزار هکتار شفارود و 6 هزار هکتار سایر مناطق)و خصوصی با مساحتی حدود 46 هزار هکتار زیر کشت گونه های سریع الرشد نظیر صنوبر و توسکا قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان افزود:در سال 96 با اجرای برنامه طرح توسعه و بهینه   سازی در عرصه ها و سطوح قابل کار دولتی،یک هزار هکتار از اراضی زیر کشت این گونه ها و اراضی مستعد آن از طریق ماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور در شرف واگذاری به بخش خصوصی است که شامل صنایع سلولزی،صنوبرکاران و متقاضیان و علاقمندان زراعت چوب می باشد.همچنین مبلغ قابل ملاحظه ای نیز از محل اعتبارات دولتی با مشارکت بانک کشاورزی برنامه ریزی و قابل پرداخت است.

وی به اهمیت نقش تشکل های مردم نهاد در حفاظت و ترویج فرهنگ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت:جهت بخشیدن به نقش تعاملی سمن ها در حفظ و حراست از منابع طبیعی منجر می شود تا مردم آگاهی بیشتری نسبت به ارزش و قدمت جنگل ها پیدا کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:جلوگیری و توقف بهره برداری صنعتی پس از 50 سال از افتخارات منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان محسوب می شود و در این راستا توانسته ایم با تشویق مردم به زارعت چوب، بخش اعظمی از نیاز چوبی استان را از طریق کشت صنوبر مرتفع نماییم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد