×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
تندیس آرسن میناسیان ساخته می شود

به گزارش «گیل بان»، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت، شهردار و تعدادی از اعضای شورا امروز، 15 فروردین با حضور بر سر مزار آرسن میناسیان، به مقام این خیر و نیکوکار مسیحی ادای احترام کردند.

محمدحسن عاقل منش در این مراسم، اظهار کرد: حضور در آرامگار این نیکوکار فرهیخته در آستانه چهل و یکمین فقدان وی به پاس نیکی های وصف ناشدنی ایشان صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، ضمن تقدیر از حضور شهردار، اعضای شورا، مدیر عامل آسایشگاه سالمندان رشت و مدیرکل بهزیستی استان گیلان، گفت: آرسن میناسیان در محل خدمت خود چراغ عمرش خاموش شد در حالی که در طول عمر با برکت خود، چراغ های زیادی برای زندگی دیگران روشن نگه داشت.

وی ضمن بیان زندگی و خدمات خیرانه این مسیحی، تصریح کرد: ایشان با داروسازی و ساخت اولین داروخانه شبانه روزی برای بیماران و در اختیار قرار دادن دارو به رایگان به نیازمندان، جان خیلی ها را نجات داد.

عاقل منش تاکید کرد: در تاریخ نام نیک آرسن تا ابد باقی می ماند و نقطه اوج خدمات وی ساخت اولین آسایشگاه خیریه سالمندان به وسیله خیرین دیگری نظیر آیت الله ضیابری، استقامت چینیچیان و حکیم زاده بود و پس از آسایشگاه رشت، آسایشگاه کهریزک تهران ساخته شد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: به دلیل خدمات ارزنده این نیکوکار دانشگاه تهران به وی مدرک داروسازی افتخاری اعطا کرد، زیرا وی سرشار از خدمت و انسان دوستی بود.

وی ابراز کرد: هرچند جسم ایشان در بین ما نیست ولی هر زمان کار خیری در رشت صورت می گیرد، ناخودآگاه نام و یاد وی در بین مردم زنده می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت یادآور شد: عضویت وی در انجمن شهر رشت، نشان از قدرشناسی مردم رشت به این نیکوکار مسیحی است.

وی با بیان اینکه در سال های آتی با یک برنامه مدون برنامه سالگشت آرسن میناسیان برگزار شود، گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت ساخت تندیس آرسن میناسیان را در دستور کار قرار داده و اعتبار آن تامین شده است و امیدواریم بتوانیم گوشه ای از خدمات زنده یاد میناسیان را پاس بداریم.

پارسی، مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز، ضمن قدردانی از اعضای شورا در پیشگامی برای برگزاری این مراسم، عنوان کرد: پاسداشت از نیکوکاران، پاسداشت نیکی هاست و وجود این بزرگان موجب اشاعه کارهای نیک و همچنین وفاق اجتماعی می گردد.

وی افزود: برنامه تملک سرمایه ای ما پیش بینی شده و تلاش داریم تندیس آیت الله ضیابری، دکتر حکیم زاده و آرسن میناسیان را ساخته و در درب ورودی بهزیستی استان نصب نماییم.

قدیمی، مدیرعامل آسایشگاه سالمندان رشت نیز اظهار کرد: تاریخچه زندگی آرسن میناسیان تا پنج سال پیش، زندگینامه دقیق ایشان مستندسازی نشده بود و حدود 6 ماه طول کشید تا زندگینامه وی فیلمبرداری شود و طی مراسمی که سال گذشته در دانشگاه آزاد برگزار گردید فیلم مذکور نمایش داده شد.

وی با ذکر خاطراتی از زنده یاد آرسن میناسیان تصریح کرد: آیت الله ضیابری در لیوان وی آب می خورد و دست ایشان را باز گذاشته بود و بخشی از وجوهات را به آرسن می داد تا در جایگاهی که صلاح می داند، هزینه کند.

اسماعیل حاجی پور، یکی از اعضای شورای شهر رشت نیز در ادامه، یادآور شد: امروز نام آرسن در همه خانه ها زنده است. آرسن یک رشتی بود و اگر برنامه امروز اطلاع رسانی می شد، قطعا مردم زیادی امروز بر سر مزار آرسن حاضر می شدند.

وی خواستار برگزاری مراسم ویژه ای برای زنده ماندن نام و نیکی های آرسن شد و تاکید کرد: هر اقدام نیک می تواند یک آرسن در جامعه بسازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد