×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
false
true
آغاز طرح نوروزی پلیس گیلان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سردار عزیزاله ملکی در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: طرح نوروزی امسال با شعار «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ در همه مسیر‌های درون شهری و برون شهری استان با اولویت تمرکز بر محور‌های پرتردد استان ادامه خواهد داشت.وی با اشاره به همکاری و مشارکت دستگاه‌ها، سازمان‌ها و یگان‌های امدادی برای اجرای این طرح، افزود: در این طرح، پلیس با ۱۵۷ گروه گشت خودرویی و ۵۱ گروه گشت موتوری با ۸۱۳ نیرو حضور خواهد داشت.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در این طرح در کل هزار و ۷۳۶ نفر در ۱۵۸ ایستگاه ثابت و ۱۲۸ ایستگاه سیار با ۷۹۱ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین با ۲ فروند بالگرد حضور دارند، گفت: در اجرای طرح نوروزی پلیس ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و امداد خودروی گیلان با پلیس همکاری و مشارکت دارند.

سردار عزیزاله ملکی با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۲، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو وارد استان شد، افزود: در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار و ۴۶۴ فقره تصادف در استان اتفاق افتاد که در ۵۲۶ فقره تصادف، ۶۲۰ نفر از هموطنان مجروح و متاسفانه ۳۷ نفر هم جان باختند.

وی هدف از اجرای طرح نوروزی را مدیریت ترافیک ، تامین ایمنی عبور و مرور ، کنترل تردد‌ها در شرایط گوناگون در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان اعلام و بر استفاده از امکانات برای تامین ایمنی سفر شهروندان و مسافران تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش و آمار ۱۰ ماهه امسال پزشک قانونی، افزود: طبق آمار ، گیلان در سال ۱۴۰۲ ، رتبه چهارم را در کاهش جانباختگان تصادفات جاده‌ای در کشور به دست آورد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به رضایتمندی شهروندان از اجرای طرح نوروزی پلیس، گفت: پلیس و دیگر دستگاه‌های متولی اجرای این طرح، برای امنیت و آسایش هموطنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی ابراز امیداواری کرد: پلیس گیلان تلاش می‌کند در عید نوروز مسافران با رضایت کامل استان را ترک کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد