×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
برگزاری ۴۰ ویژه برنامه بزرگداشت هفته رشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ رحیم شوقی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در آستانه ۱۲ دی، روز رشت قرار داریم، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای ویژه برنامه های هفته رشت در بازه زمانی ۶ لغایت ۱۲ دی ماه، بتوانیم روزهای به یاد ماندنی را برای مردم رقم بزنیم.

وی رشت را محل زندگی و آرامش رشتوندان دانست و افزود: همه ما نسبت به رشت دین داریم و می طلبد که با بزرگداشت روز رشت، به این دین پاسخ دهیم.

شهردار رشت با اشاره به تقارن هفته رشت با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر و ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و دهه بصیرت و مقاومت، تصریح کرد: ویژه برنامه‌های روز رشت با مناسبت‌های این ایام عجین شده و تلاش کردیم از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد برنامه‌ها بهره بگیریم.

شوقی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژه برنامه‌های هفته رشت را رویداد شهر خلاق خوراک تحت عنوان «جشنواره گیله خوراک» دانست و متذکر شد: برگزاری محافل قرآنی و نمایشگاه ها و گالری ها و جشن میلاد حضرت زهرا(س) و اجتماع دختران و پسران حاج قاسم، تور رشت گردی، تئاتر خیابانی، جنگ شادی، شب شعر و… از دیگر برنامه هاست.

وی از برگزاری بیش از ۴۰ ویژه برنامه بزرگداشت هفته رشت خبر داد و تصریح کرد: به دنبال بهره گیری از ظرفیت رسانه ها جهت معرفی رشت و انعکاس جاذبه های گردشگری این شهر هستیم.

شهردار رشت همچنین از رونمایی از سامانه “رشت من” در راستای هوشمندسازی شهر خبر داد و اضافه کرد: به دنبال ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان در بخش‌های ممیزی و عوارض و حمل و نقل و… و تحقق شهر هوشمند هستیم.

محمدرضا فروتن، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت نیز، از برگزاری اختتامیه جشنواره «گیله خوراک» همزمان با دومین روز از هفته رشت خبر داد و عنوان کرد: خوراک برند جهانی رشت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر رشت در بخش گردشگری فرهنگی و مذهبی، تاکید کرد: رشت در حوزه خوراک شناسی نیز می‌تواند به توسعه گردشگری کمک کند و موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه اقتصاد شهر شود و که ارزآوری را به دنبال دارد.

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت در ادامه از تمدید برند شهر خلاق خوراک یونسکو برای شهر رشت به مدت چهار سال خبر داد و اضافه کرد: جشنواره «گیله خوراک» با حضور ۵۰ رستوراندار از ۱۷ شهرستان در تالار مرکزی برگزار خواهد شد.

فروتن با بیان اینکه رویداد خوراک شناسی مذکور با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو بخش دانشجویی و کودکان برگزار می شود، گفت: این رویداد با حضور ۳۷ خبرنگار از ۶ کشور دنیا از جمله چین، روسیه، ترکیه و فرانسه پوشش داده می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد