×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
۶۰ میلیارد ریال جهت خرید کتب به کتابخانه ملی اختصاص یافت

به گزارش «گیل بان»، اشرف بروجردی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهمترین وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار داشت: مهمترین اهداف این سازمان، تلاش برای بازگرداندن و یا جمع آوری آثار مکتوب تاریخی است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: با جمع آوری آثار مکتوب تاریخی به‌عنوان اسناد ملی و مهم، زمینه برای پژوهش و بالا بردن اطلاعات علمی و تاریخی پژوهشگران فراهم می‌شود.

بروجردی با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی حافظ میراث ماندگار مردم این مرز و بوم است افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، متولی و مسئول حفظ و جمع‌آوری و نگهداری از اسناد تاریخی این سرزمین است تا تاریخ ایران زمین همیشه برای آیندگان ماندگار باشد.

وی با اشاره به مجموع کتب خطی نگهداری شده در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: ما حدوداً 40 هزار جلد کتب خطی و حدود 3 میلیون کتاب چاپی در اختیار داریم که در این راستا میلیون‌ها سند تاریخی در اختیار اندیشمندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه تاکنون 25 درصد از اسناد تاریخی موجود در سازمان به‌صورت دیجیتال و الکترونیکی درآمده است افزود: در مجموع تخصیص اعتبارات این سازمان را در حوزه تامین حقوق پرسنلی و حدود 20 درصد نیز در بهینه‌سازی شرایط نگهداری اسناد قرار داده‌ایم.

بروجردی با تاکید بر اینکه اسناد و کتب خطی تاریخی که در آرشیو شخصی نگهداری می‌شود متعلق به تمام ملت ایران است از مردم خواست با اهدای اسناد و کتب خطی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پژوهشگران و آیندگان را از وجود این اسناد بهره مند سازند.

وی با اشاره به اعتبارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای خرید و حفظ کتب و اسناد خطی و تاریخی خاطرنشان کرد: در سال گذشته جهت خرید کتب خطی 20 میلیارد تومان هزینه شده و امسال نیز 6 میلیارد تومان جهت خرید کتب خطی و اسناد تارخی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در خصوص نقش و حضور زنان در کابینه دولت گفت: در این دوره گام‌های خوبی در راستای استفاده از زنان در دولت برداشته شده که استفاده از زنان در سطح معاونان وزیر، مدیران کل، بخشداران و سایر حوزه‌های اجرایی نشان از توجه دولت به حضور زنان در کابینه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد