×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
کتابخانه ها تقویت کننده نویسندگان و ناشران هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ اسدالله عباسی در آیین تکریم مقام کتابداران و کتابخوانان و مروجین کتاب که در استانداری گیلان برگزار شد، حضرت زینب(س) را پرچمدار جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: حضرت زینب(س) توانست نهضت عاشورا را به خوبی تبیین کند و ظلم ستمکاران را برملا و حقانیت جبهه حق را نمایان سازد و پیام امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برساند.

وی با اشاره به اهتمام نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر کتاب و کتابخوانی، افزود: کتاب نماد شکوفایی فرهنگی و یکی از شاخص های مهم توسعه پایدار هر کشوری محسوب می شود.

استاندار گیلان کتابخانه را به مثابه یک گنجینه ارزشمند دانست و تصریح کرد: وقتی دشمنان به کشورها حمله می کردند، اسناد تاریخی و کتاب های ارزشمند موجود در کتابخانه ها را از بین می بردند؛ در جریان حمله مغول به ایران نیز چنین اتفاقی رخ داد و امروز نیز شاهد تخریب کتابخانه ها و مراکز اسنادی غزه به دست رژیم صهیونیستی هستیم.

عباسی با بیان اینکه رهبر انقلاب کتاب و کتابخوانی را همچون فریضه ای واجب معرفی می کنند، گفت: مانوس شدن با کتاب به ویژه کتاب آسمانی قرآن، انسان را به درجات کمال نزدیک می کند؛ همانگونه که جسم انسان برای حیات به غذا نیاز دارد، غذای روح و اندیشه انسان نیز کتاب و کتابخوانی است.

وی از مدیران خواست همواره با کتاب عجین باشند و بر دانش خود بیافزایند و تصریح کرد: یادگیری با فطرت انسان سازگار است و کتاب یکی از مهمترین ابزارهای دانش اندوزی محسوب می شود.

استاندار گیلان کتابخانه را گلستانی دانست که فضای جامعه را معطر می کند و ادامه داد: اگر با کتاب مانوس شویم، معجزه آن را می بینیم و لذا بر همگان به ویژه مدیران فرض است که از کتاب غفلت نکنند.

عباسی با بیان اینکه فرایند کمال بشری با کتاب تحقق پیدا می کند، گفت: اگرچه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است، اما با اهتمام دولت سیزدهم، کارهای خوبی انجام شده و از ظرفیت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در نسل کودک و نوجوان بهره خواهیم گرفت.

وی برگزاری مسابقات و پویش های کتابخوانی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: کتاب ارزشمندترین هدیه فرهنگی است و باید هدیه دادن و وقف و نذر کتاب را دنبال کنیم؛ همچنین معلمان در مدارس در کنار انشاء نویسی، خلاصه نویسی کتاب را در دستور کار قرار دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کتابخانه ها تقویت کننده نویسندگان و ناشران هستند، تاکید کرد: پویش های کتابخوانی یکی از بهترین جلوه های جهاد تبیین است؛ برای کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیز باید به کتاب و کتابخوانی و کتابخانه پناه ببریم.

وی از کتابداران خواست با توجه به مخاطب خود اقدام به اطلاع رسانی و جلب مشارکت در انتخابات سال جاری کنند و یادآور شد: شهرداری ها در تحقق سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی مشارکت فعال داشته باشند.

عباسی همچنین بر تکمیل کتابخانه مرکزی رشت به عنوان نگین فرهنگی گیلان تاکید کرد و افزود: استانداری گیلان اهتمام ویژه برای بهره برداری کامل از این پروژه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد