×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
false
true
چتر حمایتی بیمه بر سر روستاییان و عشایر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سجاد طاهری در همایش کارگزاران این صندوق در گیلان که در سالن اجتماعات اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در رشت برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، عضو صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند که ۶۷۰ هزار نفر از آنان در دو سال گذشته تحت پوشش در آمده اند.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۶۳ درصد حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزایش یافته ، افزود : دولت برای سال آینده هم رقمی معادل ۲۰ تا ۲۵ درصد را برای افزایش مستمری این جامعه‌ی هدف در نظر گرفته است.

معاون بیمه ایی و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از تدابیر اتخاذ شده برای حمایت بیمه ایی از زنان دارای سه فرزند به بالای بیمه نشده تا پایان امسال خبر داد و افزود: درحال حاضر ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار زن بدون بیمه و دارای سه فرزند به بالا در کشور وجود دارد که زمینه‌ی تحت پوشش قرار گرفتن این افراد تا پایان امسال و در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده فراهم می‌شود.

سجاد طاهری از اجرای طرح رتبه بندی کارگزاری‌های بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سراسر کشور در آینده ایی نزدیک خبر داد و تاکید کرد: این رتبه بندی بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی مد نظر قرار می‌گیرد و هرگونه خطایی در روند فعالیت این کارگزاری ها، غیر قابل اغماض و همراه با برخورد‌های قاطع قانونی خواهد بود.

وی با تشریح روند ارایه‌ی تسهیلات به متقاضیان تحت پوشش اضافه کرد: در دو سال اخیر ، ۳ هزار میلیارد ریال معادل ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به افراد تحت پوشش این صندوق اعطا شده است و این روند در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و روستانشین و عشایر سخت کوش همچنان ادامه خواهد یافت.

یزدان شعبانی مدیر صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر گیلان نیز در این نشست، گزارشی از روند فعالیت‌های این صندوق در استان ارایه کرد و افزود: در حال حاضر از مجموع ۱۰۴ هزار روستایی و عشایر تحت پوشش این صندوق در استان ، ۶ هزار نفر بطور ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند و امسال به این افراد ۷ میلیارد تومان در قالب مستمری پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد