×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 14 اردیبهشت - 1403
false
true
نهال کاری ۵۵۰ هکتاری در جنگل های گیلان تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ محمدرضا عبدالهی با اشاره به فرارسیدن فصل کاشت نهال از دهه اول دی تا اواخر فروردین، اظهار کرد: در قالب طرح های جنگل کاری تا پایان سال ۵۵۰ هکتار از فضاهای خالی در داخل جتگل های استان را نهال کاری خواهیم کرد.

وی از تولید بالغ بر یک میلیون اصله نهال از نوع گونه های بومی خبر داد و تصریح کرد: طرح های جنگل کاری در داخل جنگل های مخروبه و آسیب دیده سطح استان اجرایی می شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به اجرای «سند پویش مردمی و نهال کاری با مشارکت دستگاه های اجرایی در حفظ و توسعه منابع طبیعی»، گفت: این پویش با مشارکت وزارت کشور و شورای امنیت ملی و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری جهت مقابله با ریزگردها اجرایی خواهد شد.

عبدالهی، همچنین از اجرای طرح «هر ایرانی؛ یک نهال» و «هزار اصله نهال به ازای هر شهید» به مناسبت روز درختکاری امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه درختکاری در سال جاری برنامه محور خواهد بود و از ظرفیت ادارات و دستگاه های اجرایی و نهادها برای کاشت نهال استفاده می کنیم.

وی با اشاره به تامین نهال مورد نیاز برای کاشت در محوطه ادارات و سازمان ها و مدارس و دانشگاه ها و راه ها و… با همکاری شهرداری ها، یادآور شد: دستگاه های اجرایی می توانند گونه های مثمر نیز غرس کنند.

معاون امور جنگل گیلان، با بیان اینکه توسعه ۸۰۰ هکتاری جنگل های گیلان را دنبال می کنیم، گفت: گونه های کاشته شده مطابق با جغرافیای هر منطقه بوده و از گونه های بومی استفاده می کنیم؛ همچنین در حد فاصل جنگل و مرتع نیز گونه های مورد نظر کاشت می شود.

عبدالهی، بخشی از طرح های جنگل کاری را مراقبت از جنگل کاری های سنواتی دانست و عنوان کرد: در قالب طرح صیانت از جنگل که از سال ۸۱ آغاز شده نیز تاکنون ۸۵۰۰ هکتار توسعه جنگل داشتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد