×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
مردم گیلان بیش از ۷۹ هزار واحد خون اهدا کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ بابک پاکدل با اشاره به آمار اهدای خون در سالجاری، اظهار کرد: از ابتدای سال تا ۱۳ بهمن‌ماه ۹۲ هزار و ۲۲۱ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۳.۱۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه از مجموع مراجعه کنندگان، ۷۹ هزار و ۴۶ خونگیری شدند که ۳.۲۱ رشد داشته است، افزود: ۷۶ هزار و ۶۹۷ نفر معادل ۹۶.۵۸ درصد مراجعه کنندگان مرد و ۲۷۱۱ نفر معادل ۳.۴۲ درصد مراجعه کنندگان خانم بودند.

وی بیان کرد: ۴۵ هزار و ۲۴۰ نفر اهداکننده مستمر، ۱۱ هزار و ۱۹۰ نفر اهداکننده بار اولی، ۲۲ هزار و ۹۷۸ اهداکننده با سابقه بوده‌اند.

پاکدل ضمن تشکر و قدردانی از نوعدوستی و مسئولیت پذیری مردم گیلان در اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند، تصریح کرد: روند مستمر رشد اهدای خون در سال‌های متوالی موجب شده شاخص اهدای خون در هزارنفر جمعیت گیلان بالاتر از متوسط کشوری شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان بیان کرد: به علت برودت هوا و کاهش مراجعات برای اهدای خون در حال حاضر و به لحاظ سطح بالای اقدامات فوق تخصصی در این استان که علاوه بر مرتفع کردن نیاز مراجعه بیماران به بیمارستان‌های خارج از استان، محل پذیرش بیماران سایر استان‌ها نیز شده و هم چنین به دلیل موقعیت توریستی که تبعات منفی تصادفات جاده‌ای را در پی دارد و نیاز درصد قابل توجه بیماران تالاسمی این استان در رده پرمصرف‌ترین استان‌ها در مورد فرآورده‌های خون در سطح کشور است و به این دلیل برای خدمت رسانی هرچه مطمئن‌تر به بیماران به افزایش مشارکت هم استانی‌های عزیز علی‌الخصوص جوانان و بانوان نیاز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد