×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
مبارزه با مواد مخدر باید به گفتمان عمومی تبدیل شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان عنوان کرد: نظارت و ارزیابی شیوه‌های موجود و استفاده از روش‌های نوین موجب بهبود و ارتقاء سطح اقدامات بویژه در امور فرهنگی و حوزه آسیب های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به نقش کلیدی دستگاه‌ها و متولیان پرچمدار امور فرهنگی در جامعه، عنوان کرد: پرچمداران امور فرهنگی و تربیتی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تببین خطرات ناشی از موادمخدر ضمن نقش‌آفرینی موثر باید فعال‌تر از گذشته باشند.

عباسی با بیان اینکه پاسخ به تهدیدات و آسیب‌ها، زمان نمی‌شناسد، اضافه کرد: از این‌رو همه مسئولان باید در مبارزه با مواد مخدر پای کار باشند، تولید محتواهای مناسب از جمله کتاب، مقاله، انیمیشن، تبلیغات محیطی و دیجیتالی و آموزش مربیان تربیتی مدارس باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش برجسته، پررنگ و مقتدرانه پلیس در پیشگیری، مبارزه و کشف مواد مخدر اشاره و خاطر نشان کرد: حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر و مشارکت خانواده‌ها در نظارت مضاعف بر کودکان، نوجوانان و جوانان باید در جامعه بیشتر شود.

وی با مهم دانستن ضرورت هم‌افزایی و انسجام در اقدامات حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: خطبا، ائمه جمعه و جماعات و صاحبان تریبون، تبیین خطرات ناشی از موادمخدر را محور مباحث خود قرار دهند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تاکید بر ساماندهی معتادان متجاهر در شهرستان‌ها با هدایت فرمانداران و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و بهزیستی افزود: در نگهداری و آموزش معتادان متجاهر باید همه عوامل متولی به صورت منسجم پای کار باشند.

وی بر لزوم توجه به کارآفرینی و اشتغال بهبودیافتگان از دام اعتیاد تاکید کرد و افزود: اشتغال‌زایی و حضور در کانون‌ خانواده معتادان پس از خروج از مراکز نگهداری و درمان باید با دقت رصد شود تا دوباره به سمت موادمخدر گرایش پیدا نکنند.

در این جلسه هریک از اعضاء گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد