×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 13 اردیبهشت - 1403
false
true
لزوم ارتقای تفکر عاشورایی در مراسم عزاداری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم سوگواری روز عاشورا که در آستان مقدس حضرت فاطمه اخری (خواهر امام) رشت برگزار شد، با بیان اینکه شرکت در مراسم عزاداری و بهره‌مندی از ایام محرم به منظور نزدیک شدن به خداوند، اهل بیت (ع) و تقرب الهی است، اظهار کرد: این مهم حاصل نمی‌شود مگر با موالات یعنی سرپرستی خداوند متعال را بپذیریم و تحت ولایت الله قرار بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه در قرآن دو نوع ولایت الله و شیطان بیان شده است، افزود: ولایت رسول و ولایت ائمه علیه السلام همه ذیل ولایت الله است و دوم اینکه از دشمنان اهل بیت علیه السلام برائت جوییم.

وی با اشاره به تفسیر زیارت عاشورا گفت: در طول تاریخ جریان ظلم، خودکامگی، ستم و استعمار وجود داشته و بشر را استثمار می‌کردند، البته اکنون هم وجود دارد که باید خاتمه پیدا کند و این جبهه باطل است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه تنها جبهه حق می‌تواند در برابر جبهه باطل بایستد، تصریح کرد: خداوند پیامبرانش را فرستاد که رحمت و صلح را در بین بشریت منتشر کنند تا آدمیان در مسیر حق قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ آیه در مورد مقاومت، جهاد و مقابله وجود دارد، گفت: در برخی از آیات جنگ‌ها نظیر جنگ بدر، احد و احزاب بیان شده است، برای اینکه انسان بداند باید در مقابل یک جریان باطل بایستد و مقابله کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، دو اصل مهم سلبی را اصل انظلام و اصل ظلم بیان کرد و افزود: انظلام یعنی اینکه فرد بنشیند و ظلم را بپذیرد و حق اعتراض هم نداشته باشد، در زمان یزید این طور بود و هیچکس حق اعتراض نداشت و اگر همین طور جلو می‌رفت هیچ چیزی از دین باقی نمی‌ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد