×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 12 اردیبهشت - 1403
false
true
رتبه نخست کشوری اوقاف گیلان در اخذ سند مالکیت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای ۱۳۶۵ رقبه از موقوفات گیلان سند مالکیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه مساحت رقباتی که برای آنها سند مالکیت صادر شده است ۱۴۰۷ هکتار است، افزود: اسناد مالکیت صادر شده برای رقبات موقوفه در گیلان باعث شد اداره اوقاف و امور خیریه استان، رتبه نخست کشوری را بین استان‌های طیف “ب” کسب کند.

تدینی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر ۱۳ هزار و ۱۹۴ فقره از رقبات موقوفات دارای سند مالکیت هستند، گفت: در یک‌سال گذشته با شروع حرکت همسو و مشارکت دو دستگاه در جهت دست‌یابی به اهداف مشترک سازمانی مطابق با تفاهم‌نامه امضا شده در سطح کشور با سازمان ثبت اسناد و املاک و تسری مفاد این تفاهم‌نامه به استان‌ها، جلسات منظم کارگروه مشترک بین ادارات اوقاف و ثبت اسناد برگزار و امروز شاهد روند رو به رشد و چشمگیر تثبیت موقوفه‌های دارای متصرف و متولی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: اخذ سند مالکیت یک‌هزار و ۶۵۰ هکتار دیگر نیز در دست اقدام است که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امسال صادر می‌شود.

وی بیان اینکه نداشتن سند مالکیت را مهمترین مشکل پیش روی حفاظت از موقوفات دانست و گفت: تثبیت مالکیت موقوفات، ضمن جلوگیری از موقوفه خواری، دفاع از حقوق موقوفات را برای ادارات اوقاف آسان‌تر می‌کند.

تدینی با اشاره به مطلوب ارزیابی کردن کارنامه اوقاف و امور خیریه و اداره ثبت اسناد و املاک گیلان در صدور سند مالکیت برای رقبات موقوفه استان، گفت: صیانت خوبی از موقوفات در یک سال اخیر صورت گرفته و بخش اعظمی از موقوفات دارای سند مالکیت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد