×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
راه اندازی دومین اندیشکده کشوری بیانیه گام دوم انقلاب در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ رضا ثقتی در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تجلیل از کانون های برتر استان گیلان در رویداد ملی «فهما» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه در گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم عدالت فرهنگی نهادینه شده است، اظهار کرد: مساجد نقش آفرین ترین حوزه ای هستند که می توانند به دولت در تحقق عدالت محوری کمک کنند.

وی از امام خمینی(ره) به عنوان بزرگ احیاگر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نهاد معنوی مسجد دانست و افزود: انقلاب اسلامی به جایگاه مسجد قوام و دوام بخشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه ۹۵۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان داریم، عنوان کرد: پراکندگی کانون های مساجد استان در مناطق شهری و روستایی اثرگذاری حوزه فرهنگ و هنر را ارتقا داده است.

ثقتی، گستردگی و تنوع جغرافیایی کانون های مساجد را یک برگ برنده برای تحقق عدالت فرهنگی دانست و بیان کرد: گفتمان فرهنگی دولت با محوریت کانون های مساجد که از پشتوانه معنوی برخوردار است، نهادینه خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش های رایگان حوزه فرهنگ و هنر بر پایه کانون های مساجد، عنوان کرد: گسترش کانون های مساجد قدرت نرم افزاری حوزه فرهنگ را بیشتر می کند و لذا باید نقشه راه لازم را در حوزه پشتیبانی اعتباری از این کانون ها طراحی کنیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، سامانه فهما را فرصتی برای تزریق بودجه های فرهنگی متناسب با فعالیت کانون های مساجد دانست و تاکید کرد: کانون ها حتما نسبت به بارگذاری فعالیت های خود در سامانه مذکور اقدام کنند تا از بودجه فرهنگی بهره لازم را ببرند.

وی در ادامه از تشکیل جبهه متحد فرهنگی استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تقویت همگرایی دستگاه های فرهنگی استان این جبهه متحد را بین مدیران تشکیل دادیم تا با یک نسخه واحد و بدون پراکندگی کارها را پیش ببریم.

ثقتی، با بیان اینکه به زودی نقشه جامع مهندسی فرهنگی گیلان تدوین می شود، گفت: در قالب این نقشه جامع تهدیدات، آسیب ها و فرصت های حوزه فرهنگ و هنر استان احصا می شود.

این مسئول فرهنگی، با اشاره به نقش آفرینی همه نهادهای فرهنگی در تدوین این نقشه جامع، یادآور شد: همه دستگاه ها باید مقید به نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان باشند و حول آن هدفگذاری و بودجه گذاری کنند.

وی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را نیازمند پیوست اجتماعی دانست و اضافه کرد: برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ها علاوه بر اهالی مسجد، باید برای مردم محله منفعت داشته باشد تا به واسطه این خدمات اجتماعی شاهد گرایش همه اقشار به پایگاه دین باشیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، پیوست اجتماعی کانون های مساجد را یکی از مطالبات رهبر انقلاب در دیدار با جبهه فرهنگی دانست و اظهار کرد: مساجد فیلتری هستند که آلودگی های فرهنگی و اجتماعی را می گیرند و هوای پاک را به جامعه تزریق می کنند و لذا هرچقدر دامنه فعالیت و خلاقیت فرهنگی و هنری و فنی و مهندسی مسجد بیشتر باشد، اقشار بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد.

ثقتی، بیانیه گام دوم انقلاب را دکترین تداوم، استمرار و تقویت مبانی نظام اسلامی با محوریت مردم دانست و تصریح کرد: پس از تهران، اندیشکده بیانیه گام دوم  انقلاب ذیل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در استان گیلان راه اندازی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد