×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
false
true
دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه ارزش های اسلامی است/ نقش اساسی منطقه ویژه اقتصادی در رشد و توسعه شهرستان لاهیجان

به گزارش «گیل بان»، مهندس امیر جانبازی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت دهه مبارک فجر تصریح کرد: در روزهای آغازین انقلاب اسلامی انسانهایی از جان گذشته با عزمی راسخ قیام کردند تا سرنوشت مملکت خود را در دست بگیرند مردمی که خواستار انحلال حکومت پهلوی و تشکیل حکومت اسلامی بودند و با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی خط مشی آینده را ترسم کردند شعاری که چکیده گفتمان انقلاب بود و در آن عصر موجب شگفتی جهان شد.

وی ادامه داد: امام به خاطر بر زبان جاری کردن حقیقت و خروشیدن علیه استبداد و طاغوت، به اعراب ترکیه و فرانسه تبعید شدند و خلاصه پس از ۱۵ سال دوری از وطن ۱۲ بهمن ۵۷ در میان استقبال پرشور مردم قدم به خاک این سرزمین نهادند و پس از ۱۰ روز در ۲۲ بهمن ماه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که هر ساله این ایام را که تحت عنوان دهه فجر نامگذاری شد گرامی میداریم.

فرماندار لاهیجان به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

وی ادامه داد: در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند است. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود‌ وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه‌ی عطفی در تاریخ ایران بوجود آوردند دهه فجر انقلاب آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمام‌تر برگزار گردد.

مهندس جانبازی اظهار کرد: در شهرستان لاهیجان در راستای گرامیداشت دهه مبارک فجر، ستاد بزرگداشت این دهه به منظور افزایش مشارکت مردم در برنامه ها اقدام به تشکیل کمیته های ۲۰ گانه کرد و هر کمیته در راستا و چهارچوب مشخصی با هدف هم‌افزایی همه نیروها برای برگزاری مردمی‌تر برنامه های گرامیداشت دهه فجر اقدام نمود.

فرمانداری لاهیجان خاطرنشان کرد: در این دهه با تلاش های مدیران شهرستان و بخش خصوصی ۳۲۳ پروژه عمرانی و عام المنفعه با اعتباری معادل ۸۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۶۹۷ نفر به صورت موقت و دائم با حضور مردم عزیز و مسئولان بهره برداری شده و یا خواهد شد.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار ۳۵ میلیارد تومان مربوط به یک هتل ۵ ستاره بود که طی بازدیدی که از آن داشتیم، هتل را آماده افتتاح ندیدم و افتتاح آن را به قبل از عید موکول کردیم.

جانبازی با اشاره به حضور استاندار گیلان در سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در شهرستان لاهیجان، گفت: با محوریت سه موضوع مهم گردشگری، آموزشی و ورزشی پروژه هایی با حضور ایشان در لاهیجان افتتاح و برنامه ریزی هایی نیز برای توسعه شهرستان در آینده انجام شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی بازدیدی با حضور استاندار از این منطقه به عمل آمد، منطقه ویژه اقتصادی از مباحث بسیار مهمی است که در رشد و توسعه شهرستان نقش بسیار اساسی دارد، باید از ظرفیت این منطقه به خوبی استفاده کرده و شهرستان را از مزایای آن بهره مند کنیم.

فرمانداری شهرستان لاهیجان در پایان عنوان کرد: برای اجرای پروژه ها در شهرستان مواردی را در دستور کار قرار داده ایم، تمام پروژه های تعریف شده و یا در دست تعریف در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم نیز است، یا به طور مثال موارد زیست محیطی نیز می بایست در تمام پروژه ها رعایت شود.

منبع: روابط عمومی فرمانداری لاهیجان

انتهای پیام/

false
true
true
true