×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 13 اردیبهشت - 1403
false
true
پیش ثبت نام ۱۱۶۱ داوطلب نمایندگی مجلس در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ جواد شفیعی ثابت پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: پیش ثبت نام متقاضیان حضور در انتخابات نمایندگی مجلس دوازدهم در گیلان با پایان یافتن مهلت یک هفته‌ای به ۱۱۶۱ نفر رسید.

وی با بیان اینکه آمار ثبت نام مجلس شورای اسلامی زنان در این دوره ۲ برابر شده است، افزود: ۱۴۰ نفر زن معادل ۱۲ درصد و ۱۰۲۱ نفر مرد معادل ۸۸ درصد در گیلان نام نویسی کردند.

شفیعی ثابت با بیان اینکه آمار ثبت نام شدگان در مقایسه با مجلس یازدهم حدود ۳ برابر شده است، گفت: ۶۳ درصد متقاضیان جوانان و میانسالان در رده سنی ۳۰ الی ۵۰ بوده و ۷۲ درصد شرکت کنندگان نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

شفیعی ثابت به آمار متقاضیانی که در شهرستان‌های گیلان ثبت نام کرده‌اند اشاره کرد و تصریح کرد: به ترتیب رشت و خمام ۳۹۳ نفر، رودسر و املش ۱۲۲ نفر، لاهیجان- سیاهکل ۱۱۳ نفر، تالش، رضوانشهر و ماسال ۱۰۳ نفر بیشترین متقاضی برای نامزدی انتخابات مجلس دوازدهم بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز ۲۲ مرداد آخرین فرصت برای پیش ثبت نام مجلس دوازدهم است، گفت: افرادی که در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، منابع طبیعی و دریا محور متخصص هستند برای پیشرفت استان ایده‌هایی دارند دعوت می‌کنم با این گرایش‌ها نیز ورود کنند.

منبع» خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد