×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
false
true
حوزه های علمیه و دانشگاه ها منابع تولید قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش «گیل بان»، محمد درویشی با اشاره به فرارسیدن 22 بهمن ماه، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم ایران علیه استبداد و خودکامگی طاغوتیان زمان، تصریح کرد: آنچه این انقلاب را متمایز از سایر جریان های انقلابی جهان کرده، بنیانگذاری آن توسط مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت امام خمینی (ره) است.

وی با تأکید بر رهبری شایسته و حکیمانه حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) اظهار کرد: اقتدار و سرافرازی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وامدار رهنمودهای رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و حضور جهاد گونه ملت ایران در دفاع از ارزش های انقلاب است.

درویشی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران از مهمترین رخدادهای سیاسی و اجتماعی نیمه دوم قرن بیستم به شمار می آید، افزود: این انقلاب توانست ضمن مطرح کردن اسلام به عنوان نیرویی قدرتمند در جهان مدرن، بر نظریه پایان دوره دین، مهر بطلان زده و رهیافت های متفکران غربی در جدایی دین از سیاست را که به طور عموم تحت تاثیر تجارب غربی قرار داشت، به چالش بکشد.

وی با اشاره به استقلال و عدم وابستگی انقلاب اسلامی ایران به قدرت های بزرگ جهان، گفت: انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی با ارائه گفتمان جدید خود با عنوان نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی، نظم کهن و سنتی تعلق و وابستگی انقلاب ها به یکی از دو بلوک شرق یا غرب را به طور جدی و عملی به چالش کشید.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان به تاثیر محسوس قدرت نرم انقلاب اسلامی از بعد نظری و عملی بر تحولات سیاسی منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: تحقق مردم سالاری دینی بر اساس شاخص و معیارهای دینی و عقلانیت سیاسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نشانه تبلور قدرت نرمی بوده که از مشروعیت دینی و سیاسی و انسجام مردم و دولت برخوردار است.

درویشی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه و دانشگاه ها، مراکز اصلی تولید قدرت نرم در کشور هستند، گفت: هرچه پیوند میان این دو رکن اساسی تعلیم و تربیت مستحکم تر و ارتباط این دو بخش قوی تر شود، قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی دستاوردهای چشمگیر کشورمان در حوزه های مختلف علمی، نظامی، اقتصادی و …، را حاصل تقویت روحیه ایمان، اعتماد به نفس و عزت نفس در جامعه ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: جایگاه والای علم و عالم در دیدگاه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) عامل شکوفایی استعدادهای کشور بوده است.

درویشی با بیان اینکه ایران اسلامی الگوی ایستادگی جهان اسلام در برابر زورگویی های استکبار جهانی علی الخصوص آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب است، افزود: اندیشه های اسلام ناب و آموزه های قرآن مجید در کلام و رفتار امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) همواره هدایتگر جریان علمی کشور به سوی کمال و تعالی بوده و هست.

وی با اشاره به ترس رژیم طاغوت از تحصیل علم و توسعه اندیشه های روشنفکران اسلامی در سطح آحاد جامعه، گفت: ارزش علم و جایگاه عالمان بومی در نظر حکومت دست نشانده پهلوی بسیار پایین بود به گونه ای که در این دوران شوم کشور همواره با کمبود نیروهای متخصص و علمی مواجه شده و ناچار به تأمین نیازها از سایر کشورها بود.

درویشی فضای سیاسی و اجتماعی گیلان پیش از انقلاب را تحت سلطه نظام فئودالیسم دانست و افزود: مردم گیلان با وجود همه فشارها و محدودیت های ایجاد شده از سوی اربابان خودکامه و دست نشانده رژیم طاغوت، همواره به طرق مختلف از آموزه های دین اسلام به واسطه روحانیون انقلابی بهره مند می شدند.

وی با اشاره به رشد همه جانبه شاخص های توسعه در گیلان خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد قابل توجهی در زیرساخت های تمامی حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و … استان و توسعه روزافزون رفاه و امنیت بودیم.

درویشی در پایان با دعوت از مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه استان گیلان برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه گفت: حضور حداکثری در جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همچون سال های پیش موجب دلسردی دشمنان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد