×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
false
true
حل مشکل پسماند شهر رشت نیازمند راه حل‌های بیوتکنولوژی است

به گزارش «گیل بان»، امیرحسین علوی عصر امروز در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بیوتکنولوژی شمال کشور اظهار داشت: شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک انتخاب شده و ظرفیت گسترش خلاقیت در رشت وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه دیدگاه اعضای شورای شهر رشت، تلاش و گسترش فعالیت‌ها در راستای ایده‌های خلاقانه در رشت است گفت: نیازهای مرتبط با فعالیت‌های بیوتکنولوژی کشاورزی در شهر رشت وجود دارد.

علوی با تاکید بر اینکه نیاز به فعالیت‌های بیوتکنولوژی کشاورزی در کل استان نیز احساس می‌شود افزود: محققان بیوتکنولوژی می‌توانند راه‌حل‌های مطلوبی در زمینه‌های کمپوست و حل مشکل پسماند شهر رشت ارائه و پیشنهاد کنند.

وی رفع مشکل پسماند را نیاز اصلی و اساسی شهرهای شمالی کشور در حوزه حفاظت از محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: به همکاری و تعامل با واحدهای فناور در شورای اسلامی شهر رشت با دیدگاهی مطلوب و مثبت توجه می‌شود.

علوی از فعالیت مرکز خلاقیت و فناوری در شورای اسلامی شهر رشت خبر داد و با اشاره به اینکه این مرکز از پایان‌نامه‌های مرتبط با مدیریت شهری حمایت می‌کند تاکید کرد: مراکز دانشگاهی و تحقیقانی می‌توانند تعامل مطلوب و اثرگذاری را با این مرکز برقرار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه مراکز فناور و خلاق می‌تواند رمز توسعه و پیشرفت مناطق شمالی کشور باشد تصریح کرد: استان گیلان علاوه بر منابع غنی از محققان و نخبگان برجسته‌ای برخوردار است که می‌توانند در عرصه‌های مختلف موفق ظاهر شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد