×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
ثبت ۱۵ فوتی کرونایی طی یک روز در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان اظهار کرد: متاسفانه همچنان شاهد اوج گیری بیماری هستیم و پیک جدید کرونا به سمت بالا سیر می کند.

وی از بستری شدن ۲۷۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: همچنین ۱۷۰۰ بیمار سرپایی را ویزیت کردیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در مجموع ۱۰۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد حال بیش از ۲۷۰ بیمار بستری وخیم است و نیاز به بستری در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو دارند.

حیدرزاده، تداوم عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را موجب افزایش بیماری و مرگ و میرها دانست و گفت: متاسفانه از مرگ و میر صفر طی ماه گذشته به چهار فوتی در روز رسیدیم، اما روز گذشته ۱۵ فوتی داشتیم که آمار جدیدی است.

وی با بیان اینکه کرونا به خانواده ها آسیب زده و افراد زیادی را داغدار کرده است، متذکر شد: مردم نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند و مانند نوروز ۹۹ فقط برای خرید مایحتاج ضروری از خانه خارج شوند و دورهمی و مراسم تجمعی نداشته باشند.

معاون علوم پزشکی گیلان، تداوم سیر صعودی بیماری را به معنی افزایش قربانیان دانست و تاکید کرد: حتی افراد واکسن زده نیز در برابر کرونا ایمنی کامل ندارند و همه با هم باید پروتکل های بهداشتی را جدی بگیریم تا این پیک را مهار کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد