×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  یکشنبه - 16 اردیبهشت - 1403
false
true
تولید آثار هنری با هدف معرفی شخصیت‌های شاخص ملی در استان گیلان انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ روح‌الله قمری با اشاره به برگزاری دوره‌ تربیت مربی توسط سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان گیلان اظهار داشت: بنا شد تا تولیدات مختلفی در حوزه داستان، رمان و زندگینامه شهدا با همکاری سایر مجموعه‌ها و حوزه هنری استان انجام شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان گیلان خاطرنشان کرد: سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان گیلان در راستای تعامل با سایر مجموعه‌ها برای تولید آثار هنری، تعاملات و نشست‌هایی با حوزه هنری استان، شهرداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌‌کند.

قمری گفت: همچنین برای تولید آثار فاخر ملی مقدمات تولید آثار پیرامون معرفی شخصیت چهره‌های شاخص ملی در استان نظیر شهید املاکی و شهید نامجو با بنیاد ولایت تهران در حال انجام است و در این راستا چند چهره معرفی شدند و روند تولید اثر برای معرفی این چهره‌ها در حال انجام است.

وی درباره اقدامات این سازمان در راستای برگزاری نشست‌های بصیرتی با هنرمندان عنوان کرد: سال آینده با توجه به شرایط کرونایی نشست‌های بصیرتی در کانون‌های بسیج هنرمندان در سطح استان برگزار می‌شود این برنامه در دستور کار سازمان است اما بسته به شرایط کرونایی به شکل مجازی یا حضوری برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه گیلان درباره حمایت‌های این مجموعه از هنرمندان صنایع دستی در بازار عید امسال گفت: بسیج هنرمندان در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی گیلان در دو شهرستان اقدامات حمایتی را به شکل مستقیم و غیرمستقیم دارد.

قمری افزود: در شهرستان شفت و رشت در حال برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی برای هنرمندان کانون‌های شهرستانی هستیم و به شکل غیرمستقیم هم در نمایشگاهی که در لاهیجان دایر شده آثار هنرمندان در حال فروش است تا از این طریق بتوانیم به اقتصاد هنرمندان کمک کنیم.

وی با اشاره به رویکرد سازمان بسیج هنرمندان سپاه گیلان در سال جدید تصریح کرد: رویکرد ما در امسال تقویت زیرساخت‌های مباحث هنری بوده و سال آینده نیز این رویکرد را در حوزه تولید محتوا  دنبال می‌کنیم و در زمینه نویسندگی داستان کوتاه، فیلم‌نامه و نمایش‌نامه در حال تربیت هنرمندان هستیم.

قمری ابراز داشت: سعی داریم از این طریق به شکل مستقیم در حوزه تولیدات هنری در زمینه نمایش‌ و داستان اثرگذار باشیم از این رو رایزنی‌هایی هم با حوزه هنری استان داشتیم تا پس از توانمندسازی هنرمندان با همکاری سایر مجموعه‌های فرهنگی و هنری تولیدات فاخری را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد