×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 17 اردیبهشت - 1403
false
true
جدایی دین از سیاست نظریه استکبار و استعمار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت الله رضا رمضانی در مراسم جشن میلاد امام زمان (عج) که در مسجد صاحب الزمان(عج) آستارا برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام عصر (عج)، تصریح کرد: آستارا برخوردار از جوانان مستعد و توانمند است که باید از این ظرفیت با برنامه‌ریزی درست استفاده شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه خداوند در نهایت، صالحان را وارث زمین قرار می‌دهد و جامعه بشری از حقیقت و گوهر دین بهره‌مند می شود، خاطر نشان کرد: دین امری جامع برای اصلاح جامعه است، بعضی‌ها می‌خواستند دین را فردی و تجربی نشان داده و آن را ساخته توهمات و تخیلات بشری تلقی کنند، اما حقیقت دین، برخواسته از نیازهای واقعی انسان است.

وی با اشاره به این که انبیای الهی برای معرفی خدای راستین به بشر مبعوث شده اند، افزود: همه انبیای الهی و کتاب‌های آسمانی آمدند تا بشر قیام به عدل اجتماعی کند، و خدا جامعه و انسان‌ها را مامور به عدل می‌کند.

وی از جدایی دین و سیاست به عنوان نظریه استکبار و استعمار نام برد و گفت: حضرت مهدی (عج) می خواهد حکومت بر پایه عدل که در آن عقلانیت، معنویت و عدالت است را حاکم کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم امید به آینده بهتر دارند، اما از وضعیت فعلی در دنیا مایوس هستند، ادامه داد: دنیا نتوانست آنگونه که شایسته است به انسان و کرامت انسانی خدمت کند، حضرت مهدی(عج) امید بشر را محقق می‌کند و ظالمان را سر جای خود می‌نشاند و این پایان نظام استکبار است.

آیت الله رمضانی با اشاره به لزوم یاری گری منتظران امروز از حضرت مهدی (عج) و فراهم سازی زمینه ظهور، یادآور شد: بعضی‌ها می‌گویند نباید کاری کرد تا ظلم تمام دنیا را فرا بگیرد و حضرت ظهور کند و حتی انقلاب ایران نیز اشتباه بوده است؛ این غلط است، هیچ وقت نگفتند که دست روی دست بگذارید و این بر خلاف عقل و وجدان بشری است که ظلم را ببینیم و سکوت کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به دنبال زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) است، تاکید کرد: جوانان نیز باید با خودسازی، جامعه سازی، زمینه سازی و تلاوت، تفکر و تعقل در قرآن، به دنبال زمینه سازی ظهور حضرت باشند.

 

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد