×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 12 اردیبهشت - 1403
false
true
بی توجهی به جوان سازی جمعیت و ازدواج جوانان در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد امور جوانان در سالن الغدیر استانداری گیلان، اظهار کرد: توجه به امورات جوانان هم مورد تاکید رهبری معظم و ریاست جمهوری است و این سیاست در گیلان پیگیری می‌شود.

وی، تولید محتوا و ایده پردازی در خصوص ترغیب جوانان به ازدواج را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید از رفتارهای کلیشه‌ای و مقطعی فاصله بگیریم و با روش‌های نوین و تولیدات محتوای غنی، جوانان را به سمت ازدواج و همچنین فرزندآوری ترغیب کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر رفع موانع و چالش‌ها در امر ازدواج جوانان، تصریح کرد: باید چالش‌ها، موانع و گره‌های مسیر ازدواج از سر راه برداشته شود.

عباسی با گلایه از غفلت‌های صورت گرفته در امر جوان سازی جمعیت در استان، بیان کرد: در گذشته نسبت به جوان سازی جمعیت و ازدواج جوانان در گیلان غفلت صورت گرفته است و باید این خلاء ها پر شود.

وی با بیان اینکه باید اقدامات اساسی در راستای کاهش سن جمعیت در استان صورت گیرد، افزود: موضوع جوان سازی جمعیت و تسهیل بخشی ازدواج جوانان با کمک و پای کار آمدن همه دستگاه‌ها رفع شود.

استاندار گیلان با اشاره به نیازهای اولیه شکل گیری یک زندگی و تشکیل خانواده، اضافه کرد: اشتغال و مسکن از اولویت‌های تشکیل خانواده است که دولت در این راستا گام‌هایی را برداشته است.

عباسی با بیان اینکه در همه امورات باید اولویت را به جوانان اختصاص دهیم، تصریح کرد: با بالا بردن بهره وری تولید، اشتعال و درآمد پایدار می‌توان مسیر ازدواج جوانان را هموار کرد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند گیلان در بخش‌های مختلف، افزود: باید از ظرفیت اقتصاد دریا و دیگر استعدادهای اقتصادزایی استان، بسترها را برای ازدواج جوانان فراهم کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه تسهیل بخشی ازدواج جوانان اولویت اصلی استان است، گفت: همه دستگاه‌ها برای تسهیل بخشی ازدواج جوانان باید پای کار بیایند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد