×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
false
true
افزایش تولید بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه/ کاهش میزان آفات از اهداف راه اندازی مرکز تحقیقات بادام زمینی است

به گزارش «گیل بان» مهندس رحیم حیدری، با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه قطب تولید بادام زمینی در کشور است،اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 500 هکتار باغات بادام در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بادام زمینی یکی از محصولات ویژه برای کسب و کار و اشتغال اهالی این منطقه محسوب می‌شود،افزود: ایجاد مرکز تحقیقات بادام زمینی از خواسته‌های مهم بادام کاران شهرستان بود و با موافقتی که از سوی سازمان جهادکشاورزی استان انجام شد خوشبختانه این مرکز راه اندازی شد.

حیدری با اشاره به اینکه محققین در مرکز تحقیقات مشغول به کار هستند،خاطرنشان کرد:بادام کاران شهرستان نیز از دست آوردهای محققین استقبال بسیار مطلوبی دارند و این همکاری منجر به افزایش تولید خواهد شد.

وی با اهمیت دانستن این مرکز برای کشاورزان خاطرنشان کرد:کاهش میزان آفات از جمله اهداف راه اندازی ایستگاه تحقیقات بادام زمینی است.

فرماندار آستانه اشرفیه تصریح کرد:افزایش تولید بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه منجر به افزایش در آمد کشاورزان این منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به تولید 90 درصد از محصول بادام زمینی کشور در این شهرستان گفت:بادام زمینی‌های برداشت شده شهرستان آستانه اشرفیه 60 میلیارد تومان ارزش مالی دارد .

حیدری با اشاره به اهمیت کاشت بادام زمینی در اشتغال شهرستان آستانه اشرفیه گفت: وظیفه داریم که کشاورزان را جهت تولید و بهره برداری تشویق کنیم و الحمد الله در زمینه آب کشاورزی نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد